آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

شیخ‌الاسلام: اسد بهترین گزینه برای سوریه است

شیخ‌الاسلام: اسد بهترین گزینه برای سوریه است

سفیر پیشین ایران در سوریه گفت: حضور ملت سوریه به پای صندوق‌های رای سند کشتار دشمنان این کشور است.

حسین شیخ الاسلام کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در سوریه خاطرنشان کرد: استقبال مردمی از انتخابات هفته گذشته سوریه که در خارج از مرزهای این کشور برگزار شد بسیار خوب بود و هر چند همه کشورها مجوز برگزاری این انتخابات را صادر نکردند ولی حضور مردم در پای صندوق‌های رای دور از انتظار بود این حضور که در عین آزادی هم بود حاکی از امید ملت سوریه برای بهبود اوضاع دارد.

وی ادامه داد: ملت سوریه امیدوار هستند با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی و تقویت مشروعیت حکومت راهی برای برون رفت از بحران فعلی بیابند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه شرکت مردم سوریه در پای صندوق‌های رای برای بازگرداندن آرامش به کشورشان خواهد بود افزود: آنها خواهان مقابله با تروریست‌هایی هستند که هر روز در سوریه دست به کشتار می‌زنند. ملت سوریه می‌خواهند به این تروریست‌ها بگویند که این جنایت‌ها تنها نفرت ملت سوریه را به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: به عقیده من بیش از 70 درصد واجدین شرایط در انتخابات‌ آتی سوریه شرکت خواهند کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه باید نسبت به انتخابات آتی سوریه واقع بین باشیم خاطر نشان کرد: به عقیده من اسد در شرایط فعلی برای سوریه بهترین گزینه است زیرا ملت سوریه شاهد هستند که بشار اسد با وجود تمام فشارها و توطئه های خارجی توانسته است به گونه‌ای استقلال کشور را حفظ کرده و از تجزیه سوریه جلوگیری کند.

شیخ‌الاسلام گفت: اسد با وجود پیشنهادهای زیادی که در ازای ترک پست ریاست جمهوری به او می‌شد همچنان در مسند خود باقی ماند و همواره تاکید دارد که او آخرین فردی است که در سوریه کشته خواهد شد زیرا تا قبل از آن ایستادگی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در رابطه با مسائلی که اسد در اداره سوریه با آن مواجه بوده است خاطر نشان کرد: این کشور در گذشته شاهد نظام تک قطبی بود ولی امروز به سمت نظامی چند حزبی در حرکت است و این امر را در طیف‌های مختلف افرادی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه شدند می‌بینیم البته این تحولات یک شبه به وقوع نمی‌پیوندد و پروسه‌ای است که باید طی مدت زمان طولانی به ثمر بنشیند. در هر صورت نمی‌توان این گام‌های روبه جلو را در سوریه نادیده گرفت.

شیخ‌الاسلام در پایان با بیان اینکه دشمنان سوریه نمی خواهند انتخابات این کشور برگزار شود، افزود: انتخابات سوریه سندی است که کشتار و جنایات دشمنان سوریه را بر ملا می‌کند زیرا پس از این انتخابات حکومت اسد مشروعیت یافته و مشخص می‌شود که دشمنان این کشور سه سال به دروغ بر ملت سوریه حمله کرده و آنها را بی‌گناه کشتند.

انتهای پیام

کد N311686

وبگردی