آفتاب
گزارش خبرنگار اعزامی مهر به دمشق/3

تبلیغات دولتی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه/ تاکید مردم بر مشارکت گسترده در انتخابات

تبلیغات دولتی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه/ تاکید مردم بر مشارکت گسترده در انتخابات

رسانه های دیداری شنیداری و مکتوب سوریه به صورت هماهنگ با پخش و چاپ مطالب مختلف و متنوع مردم را به حضور در پای صندوقهای اخذ رای دعوت می کنند.

به گزارش خبرنگاران اعزامی خبرگزاری مهر به دمشق، رسانه های دولتی سوریه امروز کلیه برنامه های خود را به انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در روز 13 خرداد برگزار می شود، اختصاص دادند.

شبکه های تلویزیونی کانال الاولی سوریه، سوریه دراما، سما، شام، الاخباریهو همچنین رادیوهای ملی الشعب و الشباب با پخش سرودهای ملی و مصاحبه با مردم از همه طیفهای اجتماعی و سیاسی سوریه خواستند تا با حضور گسترده و فعال خود در پای صندوقهای رای گیری تیر خلاص را بر پیکره گروههای تروریستی شلیک کنند.

در این مصاحبه ها اغلب مردم تاکید کردند که به دلیل مقاومت شخص بشار اسد در برابر توطئه های استکبار جهانی و حضور وی در صحنه های مبارزه علیه رژیم صهیونیستی رای خود را به وی خواهند داد.

اعتقاد مردم سوریه که اظهارات آنان توسط شبکه های رادیو تلویزیونی پخش شد نشان می دهد که ملت سوریه با شرکت گسترده در انتخابات و رای به بشار اسد تلاش می کنند بحران سی و هفت ماهه تحمیل شده بر کشورشان را پایان دهند.

از سوی دیگر، خبرنگاران اعزامی خبرگزاری مهر در گفتگو با مردم کسب اطلاع کردند که همه طوایف مختلف سوری با وجود تبلیغات تهدیدآمیز رسانه های عربی محور ضدسوری، مصمم هستند با حضور در انتخابات ریاست جمهوری سرنوشت ملی خود را رقم بزنند.

از سوی دیگر، روزنامه های تشرین، البعث، الثوره و سوریا تایمز امروز همه صفحات خود را به این روز مهم ملی در سوریه اختصاص دادند. در سرمقاله های این روزنامه ها شرکت در این انتخابات یک واجب ملی و میهنی تلقی شده و آن را نقطه عطفی در تاریخ سوریه تلقی کردند.

همچنین وزارت اطلاع رسانی سوریه امکانات لازم را برای پوشش خبری مناسب انتخابات در اختیار هیئتهای رسانه ای بین المللی از جمله جمهوری اسلامی ایران قرار داده اند.

کد N311291

وبگردی