آفتاب

ارسال کمک های انسانی سازمان ملل به 500 هزار غیرنظامی در حلب سوریه

ارسال کمک های انسانی سازمان ملل به 500 هزار غیرنظامی در حلب سوریه

نیویورک، ایرنا- سازمان ملل از ارسال کمک های انسانی تازه به استان حلب سوریه و توزیع آن ها در میان 500هزار غیرنظامی در مناطق تحت کنترل دولت و شورشیان خبر داد.

به گزارش ایرنا، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد: 50 کامیون حامل مواد غذایی برای مردم جنگ زده در استان حلب سوریه به مرکز هلال احمر این استان ارسال شده است.

این کمک های غذایی قرار است در میان 30 هزار غیرنظامی در غرب حلب توزیع شود که در مناطق تحت کنترل شورشیان زندگی می کنند. همچنین 15 محموله دارویی سازمان ملل به این استان ارسال شده است.

بنا به اعلام سازمان ملل، این کمک های غذایی و دارویی در چارچوب طرح فرماندار حلب برای توزیع کمک در میان 500 هزار نفر از مردمی که در مناطق تحت کنترل دولت و مخالفان به سر می برند صورت گرفته است.

از سوی دیگر روز جمعه یک گروه مستقل از کارشناسان سازمان ملل متحد، نسبت به ادامه اختلاف در شورای امنیت سازمان ملل متحد بر سر بحران سوریه و ناتوانی از توافق برای ارسال پرونده سوریه به دادگاه بین المللی جنایات جنگی ابراز نگرانی کردند.

این کارشناسان هشدار داده اند، ناتوانی در ارسال پرونده سوریه به این دادگاه، پیامدهای حقوق بشری جدی در سوریه داشته و به ادامه کشتار در آن کشور کمک می کند.

اروپام 2251 **1908 ** 2023
کد N309327

وبگردی