آفتاب
رییس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد،

اقتصاد مقاومتی راه توفیق در مذاکرات هسته‌ای است

اقتصاد مقاومتی راه توفیق در مذاکرات هسته‌ای است

رییس مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی را راه توفیق در مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در اختتامیه کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی که در خمین برگزار شد، اظهار کرد: اگر ما بخواهیم از این دوره حساس عبور کنیم کلید آن در اقتصاد مقاومتی است و ما راهی غیر از این نداریم. حتی اگر بخواهیم در مذاکرات هسته‌ای موفق باشیم باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم تا حریف متوجه شود ما روی پای خود ایستاده‌ایم وگرنه گران‌فروشی می‌کند؛ بنابراین برای توفیق در صحنه بین‌المللی نیز باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم.

وی امام خمینی (ره) را عنصری بی‌بدیل برای تاریخ ایران عنوان و خاطرنشان کرد: امام فکر بلندی برای آینده مسلمان‌ها داشت و نظامی را ایجاد کرد که پایه‌هایش بر مردم‌سالاری استوار باشد. ما در دوران صفویه، قاجاریه و دوران سیاه پهلوی دچار نوعی دیکتاتوری بودیم اما امام هرگونه مظهر دیکتاتوری را از کشور زدود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه تدوین قانون اساسی کشورمان در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: قانون اساسی نگذاشت که قدرت در دست یک نفر باشد و فساد و دیکتاتوری ایجاد کند بلکه بخشی از قدرت دست قوه مجریه،‌ بخشی دست قوه مقننه و بخشی دست قوه قضاییه قرار گرفت و در راس آن ولایت فقیه پیش‌بینی شد که اگر کسی زمانی خواست دسیسه‌ای کند ولایت فقیه جلوی او بایستد مثل زمان بنی‌صدر که او توانست با هوچی‌گری بخش زیادی از قدرت را در دست بگیرد و افکار عمومی را فریب دهد. او همان راهی را می‌رفت که رضاشاه می‌رفت و علمای طراز اول و امام (ره) را هدف قرار داد چون می‌دانست تا اینها هستند نمی‌گذارند دیکتاتوری به وجود بیاید اما این ولایت فقیه بود که تفرعن بنی‌صدر را سر جایش نشاند.

لاریجانی ایجاد مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی را هدیه‌ی بزرگی از سوی امام خمینی (ره) عنوان و خاطرنشان کرد:‌ ایجاد مردم‌سالاری و پیش‌بینی آن در قانون اساسی در حالی بود که کشور قرن‌ها دچار دیکتاتوری و هرج و مرج و وابستگی بود. امام در این شرایط فکر نو نه شرقی، نه غربی را مطرح کرد و پای این تفکر ایستاد. ایشان یک فکر توحیدی که غریب مانده بود را دنبال می‌کرد و حرکت زنده او در دنیا موج ایجاد کرد، زیرا امام به جای شرق و غرب، به خدا اطمینان داشت. ایشان نه شرق و نه غرب را قابل نمی‌دانست و همین شد که هر دوی اینها در جنگ مقابل ما ایستادند.

وی ادامه داد: ایستادگی ملت و حرکتی که امام به وجود آورد حرکت نوظهوری بود و این باعث پیروزی ملت در مقابل همه شیطنت‌های داخلی و خارجی شد. در این شرایط آزادی فکر و مردم‌سالاری احیا شد و شعار «نه شرقی، نه غربی» باور شد که این دستاورد بزرگی برای ما بود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدر و منزلت امام و حرکت بزرگ ایشان برای ما که در زمان حیات ایشان زندگی کرده‌ایم هنوز کاملا ملموس نیست، تصریح کرد: حرکت امام در کشورهای مختلف بیداری به وجود آورد. حتی در زمان جنگ وقتی خرمشهر آزاد شد دشمنان ما با دستپاچگی توطئه کردند تا رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کند. آن زمان حزب‌الله لبنان به این شکل وجود نداشت اما روحیه مقاومت، استقلال‌خواهی و اسلام‌خواهی در لبنان باعث مقاومت شد. همین حرکت موجب شد حزب‌الله به وجود بیاید و حالا به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده که وقتی اسرائیل در جنگ 33 روزه به آن حمله کرد از آن سیلی خورد. در واقع یک نیروی کوچک اسرائیل را شکست داد و این دستاورد انقلاب بود.

لاریجانی شکست آمریکا در عراق و خروج مفتضحانه نیروهای آمریکایی از این کشور را نیز دیگر دستاورد انقلاب اسلامی دانست و گفت: رییس‌جمهور فعلی آمریکا گفته که ما برای مقابله با تروریسم خطای گذشته را نمی‌کنیم که کشورهای دیگر را بگیریم در حالیکه اگر ملت‌ها بیدار نبودند و به آنها سیلی نمی‌زدند اینها دوباره این خطا را تکرار می‌کردند. اکنون آنها نمی‌توانند دوباره چنین خطایی کنند و این هم نتیجه حرکت امام (ره) بود.

این خبر در حال تکمیل است.

کد N307633

وبگردی