آفتاب
سردار سلامی:

حل هیچ معادله سیاسی در جهان اسلام بدون جلب رضایت ایران ممکن نیست

حل هیچ معادله سیاسی در جهان اسلام بدون جلب رضایت ایران ممکن نیست

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز ایران قدرت بزرگ جهانی است که موازنه قدرت به نفع ما است و حل هیچ معادله سیاسی در منطقه جهان اسلام بدون جلب رضایت ایران ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تجدید میثاق کارکنان سازمان بسیج مستضعفین با آرمان‌های امام راحل با تبریک بعثت پیامبر(ص) گفت: پیامبر(ص) برای همه عالمیان پیام آور رحمت الهی و بشارت دهنده به رحمت بود. پیامبر(ص) به مومنان از خودشان نزدیک‌تر و رحیم‌تر بود.

وی با اشاره به روحیه مقاومت و ایستادگی پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: از درون مقاومت نهال های سرسبز امید روییده شد و دین جاودانه ای عرضه شد که در غدیر به اجمال رسید و در عصر غیبت ادامه یافت تا زمین بدون محبت نماند، اما کافران همچنان تلاش کردند با ابر جاهلیت مسیر اسلام را مسدود کنند و سرانجام با انقلاب یک مرد بزرگ، بعثتی مجدد در عالم رخ داد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه جماران کانون رهبری یک انقلاب جهانی بود گفت: اینجا محیطی است که از این نقطه کوچک قدرت های جهانی شکستند و شکوه انقلاب امام در این است که با بزرگترین و قدرتمندترین امپراتوری حیات بشریت مبارزه کرد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امام(ره) توانست در عصر تسلط قدرت های بزرگ به استقلال، آزادی، آگاهی، اعتبار،  شخصیت و هویت را برای ملت های مسلمان به ارمغان آورد جراکه تا قبل از انقلاب اسلامی ملت های مسلمان افسرده و مغفول شده در گورستان جهل مدرن بودند و هویت اسلامی خود را از دست داده بودند.

وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی چهره شاداب جوانان و حیای زنان به تاراج رفته بود، یادآور شد: در چنین فضای غم انگیزی امام به مسلمانان جان داد و نقش مسیح در زنده کردن مردگان را به زیبایی انجام داد. انقلاب امام(ره) محشری بپا کرد و این احیای نقطه تولد یک نهضت توقف ناپذیر و یک قیام عظیم علیه استکبار بود.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی توانست شکوه ظاهری هیات های بزرگ جهانی را در هم بشکند، گفت: امام(ره) به ما یاد داد هیچ قدرتی جز خدا دارای اصالت وجود نیست و ظواهر شکوهمند کشورهای ظالم، معیاری برای بزرگی آنها نیست.

به گفته جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر آنچه امام راحل می گفت حقایقی بود که در عالم واقع تحقق می یافت و اگر امام(ره) با بیان ساده اما شگفت انگیز گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، واقعیتی است که آمریکا تاکنون نتوانسته بر روی زمین هیچ غلطی بکند.

وی ادامه داد: انقلاب امام خمینی(ره) تا به امروز در مقابل صف بندی قدرت های جهانی قرار داشته و لحظه ای از تاریخ انقلاب اسلامی نبوده که همه قدرت های بزرگ در مقابل این انقلاب با همه قدرت و توان و نرم افزارها نایستاده باشد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه تکیه گاه اصلی این خیمه عظیم، ولایت فقیه است، گفت: ولایت فقیه توانسته با بسیج دل ها و قلب ها و به صحنه آوردن مردان و زنان بزرگ به همه این لشکرکشی های ویران گر به زیبایی هر چه تمام تر پاسخ دهد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه هنر امام(ره) در ساختن نظام ولایی بود که بعد از خودش انقلاب را تکمیل کرد، ادامه داد: پیامبر این انقلاب بزرگ پرچم و عـَلـَم هدایت نظام را به دست علی زمان سپرد، اما اینبار حادثه بعد از غدیر اتفاق نیفتاد و امامت به یغما نرفت.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه دفاع مقدس یک جنگ جهانی بود، گفت: بعد از دفاع مقدس تهاجم فرهنگی به عنوان یک جنگ تمام عیار در ظهور جنگ نرم بود که رهبری توانست با نفوذ حکیمانه و الهی در دنیای آرزوها و توهمات دشمنان آرزوی آنان را بر باد دهد.

سلامی با اشاره به نبرد اقتصادی دشمن علیه ما خاطر نشان کرد: هیچ کشوری در جهان با این شدت تحت محاصره جهانی قرار نگرفته و اگر این تحریم ها در آمریکا تحریم می شد بیش از یکماه دوام نمی آورد. ملت ایران در تحریم ها، افق های پیشرفت را گشودند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز ایران ماشین جنگ قدرت های بزرگ تلقی می شود و موازنه قدرت به نفع ما است و حل هیچ معادله سیاسی در منطقه جهان اسلام بدون جلب رضایت ایران ممکن نیست.

سلامی در پایان خاطر نشان کرد: ایران اسلامی در حال تسلط و قدرت‌یابی بیشتر است  که هم قدرت دفاعی و هم توان نظامی و همچنین نفوذ معنوی و قدرت رهبری به درجه ای از اقتدار و اعتبار رسیده است که هر فرمولی طراحی کند، پایانی شگفت‌انگیز و شکست‌ناپذیر به دنبال دارد.

کد N306816

وبگردی