آفتاب
گزارش ایسنا از سی یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

نخستین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با رقابت 26 قاری آغاز شد

نخستین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با رقابت 26 قاری آغاز شد

نخستین روز سی‌ و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با رقابت 26 قاری از کشورهای مختلف جهان آغاز شد.

به کزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عصر امروز (سه‌شنبه) نخستین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با رقابت 26 شرکت کننده در رشته تلاوت دقایقی پیش در سالن اجلاس سران تهران آغاز شد.

براساس این گزارش دقایقی قبل قاریان بین‌المللی قرآن کریم که براساس قرعه‌کشی شب گذشته انتخاب شده بودند رقابت خود را آغاز کردند. قرار است در روز اول قاریانی از کشورهای نیجر، سودان، گینه، بلغارستان، آرژانتین، بنگلادش، چین، سنگال، برونئی، انگلیس، غنا، روسیه، استرالیا، چاد، مونته نگرو، سریلانکا، تونس، مالی، سوریه، مصر، افغانستان، تانزانیا، لبنان، هلند، آذربایجان و تایلند به رقابت بپردازند.

در افتتاحیه روز نخست این دوره از مسابقات قاسم مقدمی، چواد پناهی و هاشم روغنی از ایران، عبدالوهاب طنطاوی از کشور مصر قاریان افتخاری هستند. هم‌چنین حسن خانچی به اجرای ابتهال می‌پردازد .

در حاشیه سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نمایشگاهی از آثار و محصولات فرهنگی هنری و تولیدات قرآنی که متشکل از 60 غرفه و چند غرفه مشاوره است توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برپا شده است.

از دیگر برنامه‌های جانبی این دوره از مسابقات بین‌المللی قران کریم اجرای مسابقه پیامکی است که از امروز آغاز و تا یک‌شنه 11 خردادماه ادامه دارد. سوال این مسابقه پیامکی به شرح زیر است:

کدام آیه به الگو بودن پیامبر مکرم اسلام اشاره می‌کند؟

1. آیه 69 سوره عنکبوت

2. آیه 6 سوره روم

3. آیه 39 سوره روم

4. آیه 21 سوره احزاب

علاقه‌مندان می‌توانند عدد گزینه صحیح را به شماره 10000114114 ارسال کنند.

هم‌چنین از دیگر برنامه‌های جانبی طرح ختم قرآن کریم به منظور اهدا به صاحت مقدس پیامبر اسلام است که طی ایام برگزاری مسابقات اجرا می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این طرح می‌توانند با ارسال عدد 31 به شماره 10000114114 در این طرح شرکت کنند.

انتهای پیام

کد N305168

وبگردی