آفتاب

شبه نظامیان دومین بالگرد اوکراینی را سرنگون کردند

شبه نظامیان دومین بالگرد اوکراینی را سرنگون کردند

مسکو- ایرنا - رییس مجلس جمهوری خودخوانده ˈدونتسکˈ در اوکراین، از سقوط دومین بالگرد نیروهای اوکراینی توسط شبه نظامیان مخالف دولت ˈکیفˈ در فرودگاه بین المللی شهر دونتسک خبر داد.

به گزارش ایرنا، ˈدنیس پوشیلینˈ روز سه شنبه در گفت و گو با کانال تلویزیونی روسیه 24 گفت: دو بالگرد ˈام.آی-24ˈ نیروهای اوکراینی در جریان درگیری های مسلحانه شبانه روز اخیر در فرودگاه دونتسک، منهدم شده است.

وی افزود: یکی از این دو بالگرد روز دوشنبه و بالگرد دوم بامداد امروز (سه شنبه) در باند ویژه پروازهای نظامی فرودگاه دونتسک هدف قرار گرفته منهدم شدند.

رییس مجلس جمهوری خودخوانده دونتسک در مورد علت تلاش شبه نظامیان برای کنترل فرودگاه بین المللی دونتسک، گفت: تصمیم به این اقدام با توجه به وجود اطلاعاتی در مورد استفاده نیروهای اوکراینی از فرودگاه دونتسک برای اهداف نظامی، از جمله انتقال محموله ها و تسلیحات برای عملیات سرکوبگرانه و حملات هوایی به مواضع شبه نظامیان، گرفته شد.

گروهی از شبه نظامیان بامداد روز دوشنبه به فرودگاه دونتسک وارد و خواستار بیرون رفتن نیروهای اوکراینی از این مرکز هوایی شدند.

در این اقدام دهها فرد مسلح شرکت داشتند اما بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، شبه نظامیان فرودگاه را تصرف نکردند و فقط در آن حضور یافتند.

مسوولان فرودگاه بین المللی دونتسک از ساعت هفت بامداد دیروز (دوشنبه) فعالیت این فرودگاه را متوقف کرده اند.

درگیریهای پراکنده میان نیروهای اوکراینی و شبه نظامیان در محوطه فرودگاه و مناطق اطراف آن همچنان ادامه دارد.

اروپام/2242**518**1479
کد N304521

وبگردی