آفتاب

رونمایی از سامانه پدافندی رسول و بصیر/ تشریح جزئیات جدیدترین سامانه پدافندی کشور

رونمایی از سامانه پدافندی رسول و بصیر/ تشریح جزئیات جدیدترین سامانه پدافندی کشور

مراسم رونمایی از سامانه های فرماندهی و کنترل هوشمند بصیر و سامانه ارتباط رادار رسول با حضور امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از سامانه های فرماندهی و کنترل هوشمند بصیر و سامانه ارتباط رادار رسول که به صورت کاملا بومی و به دست متخصصین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری پدافند هوایی خاتم الانبیاء طراحی و به مرحله اجرایی رسیده است، امروز یکشنبه با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری برگزار شد.

بنابر این گزارش، سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند بصیر بر اساس راهبرد قرارگاه پدافند هوایی برای هوشمندسازی شبکه کنترل و فرماندهی و ایجاد تحرک در این سامانه طراحی شده و کاملا منطبق با سامانه کنترل و فرماندهی بومی پیامبر اعظم(ص) ساخته شده است.

این سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند و تاکتیکی قابلیت جمع آوری اطلاعات از کلیه منابع اطلاعاتی مرتبط با دفاع هوایی، با رادارهای پسیو و رآکتیو اعم از رادارهای نظامی و کشوری، عناصر دیده‌بانی، شنود سیگنالی، سامانه موشکی و مراکز کنترل و فرماندهی هم جوار را دارا می‌باشد و ضمن ارائه یک تصویر یکپارچه از منطقه تحت مسئولیت در خصوص هدایت و کنترل سامانه های دفاع هوایی زمین پایه و هواپایه به صورت کاملا مستقل عمل می کند.

قابلیت تحرک و جابجایی بالا، استقرار در مناطق صعب العبور، دفاع در برابر جنگ الکترونیک و استفاده از شبکه های ماکرویو اختصاصی، فیبر نوری و مخابرات کشوری و اطمینان بخشی از اصابت و انهدام اهداف از دیگر قابلیت های این سامانه هوشمند است.

همچنین در این مراسم، سامانه ارتباط تاکتیکی و بومی رادار رسول با توانایی تامین ارتباط تاکتیکی امن و پایدار و انتقال خطوط صوت و دیتای رادار رسول به نزدیک ترین یگان پدافندی و مراکز کنترل و فرماندهی رونمایی شد.

از خصوصیات دیگر این سامانه ارتباطی قابلیت اتصال به شبکه های ارتباطی زیرساخت کشوری، قابلیت رمزگذاری اطلاعات، افزایش سرعت و دقت عمل شبکه های پدافندی در انتقال اطلاعات رادار از صحنه نبرد به مراکز کنترل و فرماندهی پدافند و برقراری ارتباط چند لایه نزدیک متوسط و دور است.

کد N300889

وبگردی