آفتاب
سردار نقدی در وزارت ارشاد:

نبايد از زير بار مسئوليت های فرهنگی شانه خالی كرد

نبايد از زير بار مسئوليت های فرهنگی شانه خالی كرد

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: در ارزيابی موفقيت دولت ها بهبود شاخصه های فرهنگی بايد ارزش طراز اول محسوب شود و نبايد از زير بار مسئوليت شانه خالی كرد گرچه همه قبول دارند دولت در عرصه اقتصاد و فرهنگ نبايد تصدی گری كند اما اگر نظارت وجود نداشته باشد فلسفه وجودی اين دستگاه چه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج، سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در مراسم پاسداشت سوم خرداد و روز ملي مقاومت، پيروزي و ايثار كه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد گفت: در دوران دفاع مقدس تمام ابرقدرت هاي جهان پشتيبان رژيم بعث بودند و ثروت كشورهاي ثروتمند منطقه در اختيار اين رژيم بود و همه در مقابل يك ملت تازه انقلاب كرده صف آرايي كردند ولي اين ملت با دست خالي ايستادگي و با فرمانبري از ولايت پيروز ميدان بود.

سردار نقدي يوم الله را روز تجلي قدرت الهي خوانده و افزود: طبق آيه 5 سوره ابراهيم، وعده الهي اين است كه يوم الله نصيب مومنان "صبار شكور" خواهد شد و رزمندگان در عمليات الي بيت المقدس "صبار شكور" بودند و از اين رو يوم الله سوم خرداد نصيب ملت ايران شد.

وي تشبيه مقام معظم ولايت را از سال‌هاي دفاع مقدس به تابلويي زيبا و ظريف يادآور شده و تصريح كرد: آن روزها هم كساني بودند كه باور نداشتند مي توان در مقابل اين دشمن ايستادگي كرد و حرف از سازش مي زدند ولي ملت در مقابل اين دشمن ايستادگي كرده و در نتيجه اين نصرت و پيروزي بزرگ بدست آمد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين ضمن بيان روايتي از عمليات الي بيت المقدس ادامه داد: در آن ايام دشمن تمام توان خود را براي شكست نظامي اين انقلاب بكار بست اما ملت ما با اقتدار ناشي از ايمان و پيوستگي به خدا و اطاعت از ولايت پيروز شد و دشمن را ناكام گذاشت.

وي با بيان اينكه امروز دشمن عامل اين اقتدار را هدف قرار داده و تمام توان و همت خود را براي گرفتن ايمان مردم بكار بسته است خاطرنشان كرد: دشمن با ابزارهاي جديدي مانند بيش از چهار هزار شبكه ماهواره اي كه بسياري از آنها به زبان فارسي و گويش هاي محلي مردم ايران است و همچنين ترويج فساد و فحشا، مشروبات الكلي، مواد مخدر و روانگردان همراه با نفوذ و گسترش پايگاه هاي اينترنتي فاسد و مستهجن و... براي از بين بردن ايمان مردم به ميدان آمده است.

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج با بيان اينكه بايد باور داشت پيام انقلاب اسلامي مبتني بر فطرت است و نبايد ترسيد و ميدان را خالي كرد گفت: اگر همچون رزمندگان دفاع مقدس به خدا و تحقق وعده هاي الهي براي خلق يوم الله ايمان داشته باشيم بي شك، هم در عرصه فرهنگ و هم در عرصه اقتصاد شاهد خلق حماسه و يوم الله خواهيم بود.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: همچنان كه آن روزها چشم مردم در انتظار قدوم رزمنده ها و شنيدن مارش پيروزي از راديو و تلويزيون بود امروز نيز مردم از وزارت ارشاد انتظار دارند تا با عمليات پيروزمندانه و با اتكال به خداوند در عرصه فرهنگ نيز نواي پيروزي را بشنوند.

سردار نقدي تكرار حماسه آن روزها را سخت و غيرممكن ندانسته و تاكيد كرد: اگر دولت، وزارت ارشاد و دستگاه هاي فرهنگي به وظايف فرهنگي مصرّح در قانون اساسي عمل كنند يوم الله سوم خرداد در فرهنگ رقم مي خورد و حماسه فرهنگي خلق مي شود.

وي به بند يك از اصل سوم قانون اساسي كه بر ايجاد محيط مساعد براي رشد فضايل اخلاقي بر اساس ايمان و تقوا و مبارزه با كليه مظاهر فساد و تباهي تاكيد دارد اشاره نموده و اظهار داشت: اگر واقعا شبكه هاي اجتماعي اينترنتي و برنامه هاي شبكه هاي ماهواره اي در بين مردم و جوانان ما باعث ترويج و رشد فضايل اخلاقي بر اساس ايمان و تقوا و مبارزه با كليه مظاهر فساد و تباهي شود بايد نسبت به ترويج، توسعه و نفوذ آنها بين مردم تلاش كرد و مروج آن بود ولي اگر اينطور نيست بايد آنها را نهي كرد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: بسياري از مسائل و موضوعات فرهنگي قابل اندازه گيري نيستند مثل ميزان دروغ و غيبت در بين مردم ولي آثار آنها در جاي ديگري تجلي پيدا مي كند كه قابل اندازه گيري است مانند افزايش و يا كاهش شاخصه هايي همچون آمار طلاق، سن ازدواج، تعداد پرونده در دادگاه ها، حيا و عفت عمومي، اميد به زندگي و شاخصه هايي از اين دست.

وي با بيان اينكه در ارزيابي موفقيت يك دولت نبايست صرفا به آمار توسعه عمراني و... اكتفا نمود تصريح كرد: اينها مسائل مهمي است اما مهم تر از آن مسئله فرهنگ است و در پايان كار هر دولت بايد آمار اين شاخصه ها در ارزيابي موفقيت و يا عدم موفقيت آن دولت لحاظ شود و اگر تا به حال چنين كرده بوديم خطاهای بزرگ فرهنگي كه اتفاق افتاده به وقوع نمي پيوست.

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج در همين زمينه افزود: در ارزيابي موفقيت دولت ها بهبود شاخصه هاي فرهنگي بايد ارزش طراز اول محسوب شود و نبايد از زير بار مسئوليت شانه خالي كرد گرچه همه قبول دارند دولت در عرصه اقتصاد و فرهنگ نبايد تصدي گري كند اما اگر نظارت وجود نداشته باشد فلسفه وجودی اين دستگاه چه خواهد بود.

وي در پايان سخنان خود بيان امام خامنه اي را مبني بر اينكه دستگاه اجرايي به جاي تصدي گري مي بايد زمينه حضور مردم را فراهم كند يادآور شده و افزود: ايشان فرمودند اگر دولت موفق شود مثل دوران دفاع مقدس كه زمينه حضور مردم در جبهه فراهم شد و مردم از انقلاب دفاع كردند؛ زمينه ي حضور مردم در عرصه فرهنگ را فراهم كند شاهد خلق حماسه ها در اين عرصه ها خواهيم بود.

کد N299680

وبگردی