آفتاب

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس

تهران-ایرنا-تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور امروز - چهارشنبه - در صحن علنی مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید راضی نوری نماینده شوش به وزیر راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی برای نابودی زمینهای کشاورزی و تسریع در انجام آزادراه اندیمشک به اهواز تذکر کتبی داد.

تذکر عبدالله سامری نماینده خرمشهر به وزیر نیرو برای علت عدم تکمیل فاضلاب خرمشهر و علت عدم تکمیل پروژه سد روی رودخانه کارون به بهمنشیر بود.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی برای ضرورت رسیدگی جدی به از بین رفتن فرصتهای شغلی هموطنان توسط اتباع بیگانه بدون پروانه مجاز تذکر داد.

علی ایرانپور نماینده مبارکه تذکرش را به رئیس جمهور برای لزوم پرهیز در اجرای طرحهای فولاد مبارکه به دلیل افزایش آلودگیهای زیست محیطی منطقه و به وزیر مسکن و راه وشهرسازی به دلیل بی توجهی به ایمنی جاده ها که منجر به کشته شدن 46 نفر طی سالهای اخیر شده است مطرح کرد.

موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد به وزیر تعاون، رفاه و تامین اجتماعی برای تسریع در انتخاب اعضای هیات مدیره پتروشیمی از نیروهای بومی شایسته و توانمند تذکر داد.

تذکر کتبی علی محمد احمدی نماینده دهلران به وزیر نفت برای دلیل تعلل بی مسئولیتی و ضعف مدیریت در پروژه خط انتقال گاز شهرستانهای دهلران و آبدانان طرح شد.

جواد هروی، مراد هاشم زهی، باقر عبادی، محمد علی عبدالله زاده نمایندگان قائنات، نهبندان، بیرجند و فردوس به وزیر راه و شهرسازی که تقلیل پروازهای فرودگاه بیرجند بر چه مبنایی صورت گرفته که مشکل آفرینی برای مدیران و نمایندگان استان را ایجاد کرده است تذکر دادند.

سید هادی حسینی نماینده قائمشهر به رئیس جمهور برای استخدام نیروهای انسانی که در دولت قبل امتحان داده اند ولی در نوبت اشتغال هستند تذکر داد.

کمال علیپور نماینده قائمشهرنیز تذکر کتبی اش به رئیس جمهوری و برای تعیین تکلیف 30 هزار جوان شرکت کننده که در آزمون استخدامی قبول شده اند بود.

مفید کیایی نژاد و کولیوند نمایندگان ساوجبلاغ و کرج به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای جابه جایی غیرقانونی برخی مدیران شهرستان و حبیب آقاجری نماینده ماهشهر به وزیر مسکن و شهرسازی برای بلاتکلیفی مسکن مهر و سرگردانی اعضای تعاونی ها تذکر دادند.

تذکر زهره طبیب زاده نوری نماینده تهران به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اعطای مسئولیت خبرگزاری مناطق آزاد به فرد دستگیر شده در جریان فتنه و به وزیر علوم تحقیقات و فناوری برای اقدام معاونت دانشجویی دانشگاه شیراز برای برگزاری جشن در روز وفات حضرت فاطمه س و شهادت حضرت احمدبن موسی بود.

احمد علی مقیمی ، رضا صابری، احمد امیرآبادی،عطا الله سلطانی صبور و علی اصغر زارعی نمایندگان بامیان،قم، رزن و تهران به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفتار غیرمسئولانه شرکت نسبت به زائران عتبات عالیات تذکر دادند.

جعفر قادری و صادقی نمایندگان شیراز به وزیر راه و شهرسازی برای توجه به اعتراضهای عمومی مردم فارس مبنی بر لغو تعداد قابل توجهی از پروازهای فرودگاه فارس و سید بهلول حسینی نماینده میانه به وزیر صنعت،معدن و تجارت برای جلوگیری از تغییر و تنزل وضعیت استخدامی بازرسان آن وزارتخانه تذکر دادند.

علی مددی نماینده میانه به رئیس جمهور برای عدم نظارت به مسائل و مشکلات خانواده معظم شهدا و تبعیض بیشتر در حفظ حرمت شهدا در منطقه تذکر داد و تذکر موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای انجام وظایف محوله در امر اشتغال زایی در مجموعه فرهنگی ورزشی خراسان شمالی به استخدام قانون مربیان فنی و حرفه ای و اصلاح هیات مدیره پتروشیمی بجنورد و به وزیر نیرو برای اتمام آبرسانی شهر بجنورد بود.

عباس فلاحی باباجان نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در تذکری به رییس جمهوری خواستار جلوگیری از ضایع شدن حقوق کارگزاران مخابرات روستایی شد.

سیدمحمد سادات ابراهیمی نماینده شوشتر در تذکری به وزیر جهادکشاورزی از تنظیم نشدن بازار عرضه و تقاضای محصولات کشاوری و نیز عدم رعایت الگوی کشت که منجر به افت شدید قیمت محصولات کشاوری شده است، گلایه کرد.

سیدسعید زمانیان نماینده شهرکرد در تذکری به رییس جمهوری خواهان صدور دستور ویژه از سوی رییس جمهور برای مقابله با کارهای خلاف قانون که سبب نابودی محیط زیست و از بین رفتن رودخانه های کارون و زاینده رود می شود، شد.

ابراهیم کارخانه نماینده همدان نیز در تذکری به وزیر آموزش و پرورش بر توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و پرهیز از سیاسی شدن فضای آموزش و پرورش کشور در قالب تشکیل شورای معلمان استانی تاکید کرد.

وی در تذکر دیگری به رییس جمهوری خواستار تدوین مولفه های مدیریت جهادی و ابلاغ آن به دستگاه های اجرایی شد.

محمدصالح جوکار نماینده یزد در تذکری به وزیر صنعت معدن تجارت بر نظارت دقیق بر قیمت کالاها تاکید کرد.

سیام ج.م**2025 ** 1418
کد N295086

وبگردی