آفتاب

نخست وزیر سابق قطر، بزرگ ترین سهامدار دویچه بانک آلمان شد

نخست وزیر سابق قطر، بزرگ ترین سهامدار دویچه بانک آلمان شد

برلین- ایرنا - نخست وزیر سابق قطر که تا حدود یک سال قبل نقش مهمی در صحنه سیاسی کشورش ایفا می کرد اما با انتخاب امیر جدید قطر از همه مناصب دولتی کنار گذاشته شد، با توسعه فعالیت های اقتصادی خود این روزها به بزرگ ترین سهامدار دویچه بانک آلمان تبدیل شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا،شیخ حمد بن جاسم بن جابر آل ثانی این روزها به یکی از خبر ساز ترین چهره های اقتصادی در رسانه های آلمان تبدیل شده به طوری که این شیخ قطری با تصمیم به افزایش سرمایه اش در دویچه بانک آلمان و با مالکیت 6 درصد از سهام این بانک معتبر اروپایی نام خود را به عنوان بزرگ ترین سهامدار به ثبت رساند.

نخست وزیر سابق قطر درحالی به عنوان سهامدار عمده جدید دویچه بانک معرفی شده است که تاکنون شرکت آمریکایی بلک راک با سهمی معادل 5 درصد، تنها سهامدارعمده این بانک معتبر آلمانی بود.

حمد بن جاسم که مدت ها در مناصب مهم حکومتی از جمله نخست وزیر و وزیر امور خارجه در دولت قطر فعالیت سیاسی داشته است، تا سال2013 به عنوان رئیس انجمن سرمایه گذاری دولتی قطر که از جمله سهامداران عمده کارخانه فولکس واگن نیز هست، فعالیت می کرد.

به گزارش رسانه ها نخست وزیر سابق قطر علاوه بر حضور در عرصه های اقتصادی بین المللی به نمایندگی از دولت این کشور، فعالیت های خصوصی نیز در برخی از شرکت های اقتصادی بین المللی داشته و دارد.

حمد بن جاسم درحالی این روزها به بزرگترین سهامدار دویچه بانک آلمان تبدیل شده که اخیرا در مصاحبه ای با شبکه آمریکایی ˈپی. بی. اسˈ از پاسخ دادن به سوالی درمورد حجم ثروت خود امتناع کرده و تنها به بیان این جمله بسنده کرد که ثروتش به اندازه ثروت هر شهروند قطری است، البته انکار نمی کند که از ثروتمندان است.

شیخ حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر سابق قطر که سال های متمادی طراح سیاست خارجی قطر و وزیر خارجه این کشور هم بود، در گفت و گوی اخیر خود بعد از یک سال سرانجام سکوت خود را شکست و اسرار زیادی را از تحولات منطقه عربی و داخلی قطر و بویژه درمورد برکناری امیر قطر از قدرت در این کشور فاش کرده و در عین حال به وجود اختلاف بین خود و خاندان حاکم اذعان کرد.

اروپام** 1701 ** 1064
کد N294837

وبگردی