آفتاب
انتخابات ریاست جمهوری مصر در خارج

السیسی اکثریت آراء را در اردن و عربستان به دست آورد

السیسی اکثریت آراء را در اردن و عربستان به دست آورد

تهران - ایرنا - ˈخالد ثروتˈ سفیر مصر در اردن اعلام کرد که ارتشبد ˈعبدالفتاح السیسیˈ نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر در این کشور و در حوزه انتخابیه سفارت مصر در امان و کنسولگری ˈعقبهˈ با کسب 10 هزار 505 رای در مقابل 282 رای رقیب خود ˈحمدین صباحیˈ پیشتاز است.

به گزارش خبرگزاری ˈیونایتدپرسˈ، ثروت روز چهارشنبه گفت : استقبال مصری ها در اردن از انتخابات ریاست جمهوری در مقایسه با انتخابات گذشته بی سابقه بود.

از سوی دیگر بر پایه همین گزارش، 93 درصد مصری های شرکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری خارج مصر مقیم عربستان به السیسی و هفت درصد آنان به ˈحمدین صباحیˈ رای دادند.

سفارت مصر در ریاض با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: از مجموع 76 هزار و 609 شرکت کننده در انتخابات که به مدت پنج روز از 15 تا 19 ماه مه جاری برگزار شد، السیسی 70 هزار و 269 رای و صباحی پنج هزار و 213 رای را به دست آوردند.

این در حالی است که یک هزار و 129 رای باطل اعلام شد.

بیانیه مزبور افزود: از سوی دیگر در حوزه انتخابیه شهر ˈجدهˈ در عربستان از مجموع 37 هزار و 90 رای اخذ شده، السیسی 34 هزار و 304 رای و صباحی دو هزار و 164 رای را به دست آوردند.

انتخابات ریاست جمهوری مصر در داخل این کشور پنجم و ششم خرداد برگزار می شود.

در این انتخابات که پس از برکناری ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری منتخب این کشور توسط ارتش صورت می گیرد، ارتشبد السیسی و حمدین صباحی با یکدیگر رقابت می کنند.

خاورم ** 1487 **1651
کد N294293

وبگردی