آفتاب

پلیس برزیل اعتصاب کرد

پلیس برزیل اعتصاب کرد

تهران- ایرنا- هزاران تن از نیروهای پلیس انتظامی برزیل دست کم در14 شهر این کشور روزچهارشنبه به نشانه اعتراض، 24 ساعت اعتصاب کردند.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی شبکه تلویزیونی بی بی سی انگلیسی، نیروهای پلیس انتظامی که مسئولیت مقابله با جرایم و گروه های خلافکار شهری را برعهده دارند، به نشانه درخواست افزایش تا 80 درصدی حقوق خود اعتصاب کرده اند.

درهمین حال، نیروهای پلیس نظامی که مسئولیت گشت زنی در خیابان ها را انجام می دهند و تامین امنیت مرزها و فرودگاه ها هم به عهده آنهاست، می گویند اعتراضاتی دارند اما تا بعد از برگزاری جام جهانی اعتصاب نمی کنند.

ˈرابرتو آلزیرˈ یک مقام پلیس نظامی در برزیل می گوید: اکنون زمان مناسب برای اعتصاب پلیس در ریودو ژانیرو نیست. حتی اگر اعتصاب هم لازم باشد، ما باید برای آن بعد از جام جهانی آماده شویم.

آمادگی های برزیل به علت عدم تکمیل استادیوم ها برای برگزاری جام جهانی، توسط فیفا مورد انتقاد قرار گرفته است. استادیوم های ورزشی باید تا ماه دسامبر سال گذشته میلادی (آذر/دی) آماده می شدند اما دولت برزیل تا ماه گذشته در حال ساخت و ساز این استادیوم ها بوده است.

بازی نهایی جام جهانی در استادیوم ˈماراکاناˈ شهر ریودو ژانیرو 13 ژوئیه (22 تیر) برگزار می شود. مقامات شهری ریو دو ژانیرو پیش از این طرح های امنیتی خود را برای بازی های جام جهانی اعلام کرده است. قرار است دست کم 20هزار نفر از جمله نیروهای پلیس و سرباز، امنیت این بازی ها را حفظ کنند.

اعلام اعتصاب نیروهای پلیس در شهر ریودو ژانیرو نگرانی ها در مورد افزایش خشونت های گروه های خلافکار و قاچاقچیان را در ماه جاری تشدید کرد.

این درحالی است که راننده های اتوبوس نیز در شهر سائوپائولو امروز اعتصاب کرده اند که به بروز هرج و مرج در این شهر به عنوان یکی از شهرهای میزبان بیستمین دوره جام جهانی فوتبال منجر شده است.

اعتصاب ها در شهرهای مختلف برزیل در حالی روی می دهد که این کشور باید طی 23 روز آینده میزبان بیستمین دوره جام جهانی فوتبال باشد که از12 ژوئن (22خرداد) تا 12 ژوئیه (22 تیر) در چند شهر برزیل برگزار می شود که حدود 600 هزار گردشگر را به این کشور خواهد کشاند.

اروپام**9157**1485** 1064
کد N294283

وبگردی