آفتاب

فرانسه حصول راه‌حل سیاسی در مورد بحران تایلند را خواستار شد

فرانسه حصول راه‌حل سیاسی در مورد بحران تایلند را خواستار شد

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد، به دنبال این مساله که ارتش تایلند تا زمان برقراری مجدد نظم و قانون در این کشور حکومت نظامی اعلام کرده، پاریس بار دیگر بر لزوم دستیابی به یک راه‌حل سیاسی برای توقف بحران در تایلند تاکید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد، پاریس به تصمیم ارتش تایلند برای اعلام حکومت نظامی سراسری در این کشور به منظور اجتناب از شورش و ناآرامی‌ در خیابان‌های بانکوک توجه کرده است.

این وزارتخانه افزود: ما از نزدیک تحولات تایلند را دنبال می‌کنیم. فرانسه بار دیگر خواستار دستیابی به راه‌حلی صلح‌آمیز برای بحران سیاسی تایلند از طریق مذاکره و احترام به قوانین دموکراتیک و قانون اساسی است. در شرایط کنونی تایلند ما خواستار احترام به اختیارات قانونی دولت موقت بانکوک، تنها طرف گفت‌وگوی قانونی این کشور هستیم.

به دنبال اعتراضات ضد دولتی تایلند که در نوامبر سال 2013 میلادی آغاز شد و چندین تن کشته و 700 تن دیگر زخمی بر جای گذاشته، نیروهای ارتش تحت حکومت نظامی قدرت بیشتری در مقابل اختیارات مدنی دارند تا آرامش را به کشور بازگردانند.

انتهای پیام

کد N293784

وبگردی