آفتاب

شکارچیان سنتی در نیجریه به دنبال یافتن دختران ربوده شده

شکارچیان سنتی در نیجریه به دنبال یافتن دختران ربوده شده

شکارچیان مسلح سنتی نیجریه با سلاح‌های دست‌ساز، نیزه‌های سمی و طلسم گردهم آمده و اعلام کردند که می‌توانند با استفاده از مهارت‌ها و قدرت‌های فراطبیعی‌شان به پیدا کردن حدود 300 دختر ربوده شده توسط افراط گرایان گروه بوکوحرام کمک کنند.

شکارچیان مسلح سنتی نیجریه با سلاح‌های دست‌ساز، نیزه‌های سمی و طلسم گردهم آمده و اعلام کردند که می‌توانند با استفاده از مهارت‌ها و قدرت‌های فراطبیعی‌شان به پیدا کردن حدود 300 دختر ربوده شده توسط افراط گرایان گروه بوکوحرام کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حدود 500 شکارچی 18 تا 80 سال اعلام کردند، آن‌ها توسط روسایشان و با توجه به مهارت‌های ویژه‌ای که دارند انتخاب شدند و به مدت دو هفته در شهر مایدوگوری، مرکز استان بورنو و مخفیگاه شبکه بوکوحرام منتظر مانده‌اند تا مسئولیت را از ارتش گرفته و شخصا وارد عمل شوند.

ارتش نیجریه توسط بسیاری از منتقدان به عدم انجام اقدامات کافی برای نجات این دختران متهم شده و در نتیجه این شکارچیان پا به میدان گذاشته تا مهارت‌های خود را نشان دهند.

این شکارچیان با نعره‌های ترسناک و سردادن شعار و همچنین چرخاندن ماهرانه چاقو و شمشیر خودشان را بدون هیچ گونه صدمه‌ای مورد ضرب و شتم قرار دادند. این شکارچیان مدعی شدند که طلسم‌های جادویی آن‌ها از هرگونه خونریزی جلوگیری می‌کند. آن‌ها همچنین معتقدند که طلسم‌های گیاهی و دیگر جادوهای بسته شده به کیف‌های چرمی و همچنین لاک‌های کاوری، دندان‌ حیوانات و دستبندهای چرمی آن‌ها را در برابر گلوله مصون می‌دارد!

حضور این شکارچیان از سه استان شمال شرقی نیجریه بر شدت تاثیر آدم ربایی 15 آوریل سال جاری میلادی تاکید دارد و عدم اقدام دولت بر جامعه این کشور تاثیر بسزایی گذاشته است به طوری که این مساله باعث تظاهرات گسترده دراین کشور شده است.

سرکین باکا، یکی از سخنگویان این شکارچیان گفت: ما نمی‌گوییم که بهتر از سربازان ارتش هستیم اما می‌دانیم که این مهارت ما از این سربازان بهتر است. ما به درخواست یکی از قانونگذاران دولت در اینجا گردهم آمدیم.

سخنگوی ارتش نیجریه به این سوال که آیا از دانش محلی این شکارچیان بهره‌ می‌گیرند یا خیر پاسخ نداد.

علاوه بر این شکارچیان پهپادهای آمریکایی که بر آن‌ها دوربین نصب شده در حال جستجوی این دختران ربوده شده هستند.

گروه‌های نظامی از آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسپانیا و رژیم صهیونیستی با کارشناسانی در زمینه نظارت، جمع‌آوری اطلاعات، مقابله باتروریسم نیز در صحنه حضور دارند.

پلیس نیجریه گفت: 15 آوریل سال جاری میلادی بیش از 300 دختر و زن جوان از مدرسه‌ای مرزی در شهر چیبوک واقع در استان بورنو ربوده شدند. 53 تن از آن‌ها فرار کرده و 276 تن از آن‌ها همچنان گروگان هستند.

مایک اومری، سخنگوی دولت نیجریه گفت: نیروهای ما در حال جستجوی جنگل‌ها و دیگر مکان‌های احتمالی برای یافتن این دختران هستند.

"بابان کانو"، یکی از شکارچیان مسن گفت: ما شکارچیان کارکشته‌ای هستیم. بوته‌زارها فرهنگ ما هستند و ما این قدرت را داریم تا در برابر سلاح‌های سرد و گرد مقاومت کنیم. ما مردان واقعی هستیم و برای حفاظت به خدا توکل می‌کنیم اما از بوکوحرام نمی‌ترسیم. اگر دولت آماده حمایت از ماست ما می‌توانیم این دختران را بازگردانیم اما اگر دولت حامی ما نباشد باید به ما بگوید تا متفرق شوید و نزد خانه و خانوادهایمان برگردیم.

انتهای پیام

کد N291435

وبگردی