آفتاب
معاون اجتماعی قوه قضاییه:

حاکمیت علم، راهگشای حل همه مسائل کشور است

حاکمیت علم، راهگشای حل همه مسائل کشور است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تاکید بر لزوم تلاش در راستای رسیدن به حد خودکفایی در حوزه علمی، حاکمیت علم را راهگشای حل همه مسائل کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا صدرحسینی در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه شهر کرد علم و اعتبار دانشگاه را جزئی از فرهنگ کشور دانست و افزود: متاسفانه برخی با داشتن نگاه بدبینانه به مسائل کشور، ما را در موضع شکست قرار می‌دهند.

وی افزود: هرچند ما در حوزه فرهنگ در معرض فشار قرار داریم، اما در این زمینه باید قدم‎های محکم و موثری برداشته شود.

صدرحسینی با بیان اینکه کشور به لحاظ علمی شاهد رشد قطعی است و از نظر علمی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، تصریح کرد: همه شاخص‎ها نشان می‎دهند ایران امروز به طور ناباورانه پیشرفت کرده و در ابعاد مختلف از جمله فناوری، تکنولوژی، هسته‌ای، نانو و الکترونیک گام‎های بلندی برداشته است.

به گفته وی، هرچند در حوزه علمی از نظر تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اساتید، فضاهای دانشگاهی و مقالات علمی در اولویت ممتازی قرار داریم، اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که می‌توان با رساندن تولیدات علمی برجسته به تولید انبوه این مشکلات را مرتفع کرد.

وی با تاکید بر لزوم تلاش در راستای رسیدن به حد خودکفایی در حوزه علمی، حاکمیت علم را راهگشای حل همه مسائل دانست و گفت: گاهی کشورهای خارجی طمع می‌کنند که علم کشور ما را سرقت کنند و در کشور خودشان آن را بکار بگیرند که این خود نشان از تراز علمی بالای این کشور دارد، به طوری که حتی دشمن درصدد از بین بردن نیروهای نخبه این کشور است.

صدرحسینی خاطرنشان کرد: دین، فرهنگ و مکتب ایران اسلامی بر اساس علم، تفکر و اندیشه شکل گرفته است. بر همین اساس موفقیت و سرآمد شدن این کشور در همه عرصه‌ها عجیب نیست و این تعجب تنها برای کسانی است که از اسلام هیچگونه شناختی ندارند.

صدرحسینی افزود: فرهنگ مادی گرای غرب بر اساس اصالت لذت پایه گذاری شد و تنها راه رسیدن انسان به آرامش را تسلط انسان بر طبیعت می‌داند.

وی انقلاب اسلامی را فرصتی برای نشان دادن اندیشه‎های اسلامی دانست و با اشاره به ضرورت توجه به ارزش‌های معنوی، تصریح کرد: چنانچه سیاست مداران ارزش‌های معنوی را در حرکت سیاسی خود برجسته کنند به طور قطع تاثیر بیشتری بر جامعه خواهند داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تاثیر گذاری حرکت سیاسی امام خمینی(ره) و جهانی شدن این انقلاب، گفت: امام راحل شخصیتی سیاسی متکی بر فرهنگ بود که می‌طلبد امروز نیز سیاست‎مداران در این مسیر حرکت کنند.

انتهای پیام

کد N289957

وبگردی