آفتاب
رسانه های روسی:

درگیری های شدید در حومه اسلاویانسک جریان دارد

درگیری های شدید در حومه اسلاویانسک جریان دارد

مسکو- ایرنا- رسانه های روسی از درگیری های شدید نیروهای گارد ملی اوکراین و شبه نظامیان مخالف دولت در اطراف شهر اسلاویانسک خبر می دهند.

به گزارش ایرنا، رسانه های روسی از جمله خبرگزاری ایتارتاس و تارنمای ˈلنتاکومˈ روز جمعه گزارش دادند که نیروهای گارد ملی اوکراین با توپ و سلاح های سنگین مواضع شبه نظامیان طرفدار روسیه را زیر آتش گرفته اند.

در حال حاضر درگیریها در روستاهای آندریفکا و سیمیونفکا و ارتفاعات راهبردی ˈکاراگونˈ در حومه شهر اسلاویانسک و نیز شهر ˈکراسنی لیمانˈ در استان دونتسک جریان دارد.

یک مقام شبه نظامیان امروز به ایتارتاس گفت: نیروهای دولتی اوکراین از ظهر روز پنجشنبه مواضع مخالفان را زیر آتش گرفته اند و این حملات همچنان ادامه دارد.

وی افزود: نیروهای اوکراینی تلاش می کنند با این حملات روحیه ما را تخریب کنند.

در همین حال گزارش های رسانه های خبری از انتقال نیروهای تازه نفس اوکراینی و جنگ افزارهای سنگین به مناطق مورد مناقشه در اسلاویانسک و کراماتورسک خبر می دهند.

طرفداران شبه نظامیان مخالف دولت اوکراین در شبکه اجتماعی فیس بوک هم امروز به حرکت ستونهای زرهی ارتش اوکراین از خارکف به سوی دونتسک اشاره کردند.

به نظر می رسد دولت اوکراین تصمیم دارد در روزهای آینده هم به عملیات نظامی در مناطق مختلف دونتسک ادامه دهد.

این عملیات در شرایطی انجام می گیرد که نیروهای شبه نظامی در روزهای اخیر در درگیری با نیروهای دولتی در کراماتورسک به موفقیت هایی دست یافته و با حمله به یک ستون نفربرهای زرهی از کمین آسیب رسانده و دو نفربر را منهدم و شش سرباز را کشته و هشت نفر را مجروح کردند.

شبه نظامیان همچنین مواضع گارد ملی اوکراین را در این منطقه مورد حمله قرار دادند و توپ های کوچک را به غنیمت گرفته اند که گفته می شود بر اثر انفجار یک انبار مهمات دست کم 11 نیروی دولتی کشته شدند.

نیروهای دولتی نیز از موفقیت هایی در درگیری با شبه نظامیان خبر می دهند که از آن جمله کشته شدن 4 نفر از شبه نظامیان در اطراف اسلاویانسک در دو روز اخیر و دستگیری سه مخالف دولت می باشد.

آلکساندر تورچینوف رییس جمهوری موقت اوکراین روز گذشته اعلام کرد که فقط به شرط زمین گذاردن سلاح توسط شبه نظامیان، عملیات نظامی در شرق اوکراین را متوقف خواهد کرد.

اروپام/2242**۵۱۸** 1337
کد N284034

وبگردی