آفتاب

استاد حوزه علمیه: روز تولد امام علی(ع) روز تولد عدالت و تقواست

استاد حوزه علمیه: روز تولد امام علی(ع) روز تولد عدالت و تقواست

استاد حوزه علمیه تولد امام علی (ع) در کعبه را راز سر به مهر هستی دانست و گفت: 13 رجب، سالروز ولادت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، روز تولد عدالت و تقوی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی گنجی، استاد حوزه علمیه در نشست « ابعاد تربیتی مولود کعبه» گفت: تولد آن امام از معماهای پیچیده هستی است و تولد او در کعبه رازی سر به مهر است و تربیت وی توسط پیامبر اسلام از افتخارات حضرت علی(ع) است.

وی با بیان اینکه هنگام تولد علی(ع)، 30 سال از عمر مبارک پیامبر اکرم (ص) گذشته بود، ادامه داد: ایشان به شدت علی(ع) را دوست می ‌داشت و دستور داد تا گهواره او را در کنار بسترش قرار دادند و بیشتر اوقات، تربیت و حضانت او به دست مبارک پیامبر خدا(ص) صورت می‏‌گرفت و هنگام نیاز، بدنش را می‌شست و سرگرمش می‏‌کرد و او را به سینه خود می‏‌گرفت.

گنجی به موضوع نامگذاری امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و اظهار کرد: از جمله ویژگی‌های مختص امیرالمومنین(ع) که تنها در مورد ایشان صادق است و مزید شرافت آن حضرت است موضوع نام‌گذاری حضرت امیر(ع) است که از عالم غیب برایشان این نام یعنی «علی» برگزیده شد.

وی افزود: در واقع قبل از ولادت حضرت علی(ع) نام او در تمام کتب آسمانی بوده است و نام مبارک امیرالمومنین(ع) همراه با نام گرامی رسول اکرم(ص) به عنوان نبی و امام نزد پروردگار عالم و نیز همه کتب آسمانی ثبت و ضبط بوده است و فریقین از شیعه و اهل تسنن بر این امر گواهی داده‌اند.

انتهای پیام

کد N278664

وبگردی