آفتاب
این ماده درباره اختصاص 2 درصد از درآمد فروش نفت خام و گاز به مناطق نفت خیز و کمتر توسعه یافته است/

کمیسیون انرژی مجلس درباره اصلاح ماده 132 قانون برنامه نظر می دهد

کمیسیون انرژی مجلس درباره اصلاح ماده 132 قانون برنامه نظر می دهد

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از ارجاع طرح اصلاح ماده 132 قانون برنامه پنجم(اختصاص 2 درصد از درآمد فروش نفت خام و گاز به مناطق نفت خیز و کمتر توسعه یافته)به کمیته نفت و گاز این کمیسیون خبر داد.

عبدالکریم جمیری در گفت و گو با خبرنگار مجلس ایرنا با اشاره به جلسه روز یکشنبه کمیسیون انرژی گفت:در این جلسه طرح یک شوری اصلاح ماده132 قانون برنامه پنجم توسعه با حضور کارشناسان وزارت نفت، دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی این ماده مربوط به اختصاص 2 درصد از درآمد فروش نفت خام و گاز به به مناطق نفت خیز و کمتر توسعه یافته است که در جلسه امروز درباره تغییرات در نسبت و میزان مبلغ بحث و تبادل نظر شد.

وی اضافه کرد:درحال حاضر یک سوم از این مبلغ مربوط به مناطق نفت خیز و دوسوم مربوط به مناطق کمتر توسعه یافته است.

جمیری همچنین گفت:از محل این ماده طی سال های اخیر به تناسب درآمد مبالغی به مناطق نفت خیز و مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص داده شده است، اما این میزان باید افزایش یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت: با توجه به اینکه بودجه 93 کل کشور تصویب شده و ممکن است اصلاحات در این ماده اثراتی در بودجه داشته باشد مقرر شد کمیته نفت و گاز کمیسیون در این باره بررسی کند تا تصمیم کارشناسی اتخاذ شود.

نماینده مردم بوشهر در مجلس یادآور شد: همچنین در این جلسه طرح یک شوری محاسبات عمومی با حضور کارشناسان وزارت نفت، نیرو، دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت.

سیام(4)**2021**1856
کد N277385

وبگردی