آفتاب

آمریکا تلاش برای ایجاد پایگاه در الجزایر را انکار کرد

آمریکا تلاش برای ایجاد پایگاه در الجزایر را انکار کرد

سفیر آمریکا در الجزایر خبرهای منتشر شده در خصوص تصمیم واشنگتن برای ایجاد پایگاه جاسوسی در این کشور آفریقایی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میدل ایست مانیتور، "هنی انشر" با تکذیب خبرهای منتشر شده در مورد تلاش و رایزنی آمریکا با الجزایر برای دایر کردن پایگاه عنوان داشت که واشنگتن چنین تصمیمی ندارد.

سفیر آمریکا در حالی این خبرها را تکذیب می کند که برخی رسانه ها از مخالفت الجزایر با درخواست آمریکا برای دایر کردن پایگاه در این کشور خبر می دهند.

منابع محلی در الجزایر اعلام کرده اند که آمریکا به عنوان بخشی از برنامه خود برای کنترل هوایی آفریقا، خواستار دایر کردن پایگاه در الجزایر شده بود اما این کشور با درخواست واشنگتن مخالفت کرده است.

مخالفت الجزایر با درخواست آمریکا موجب خشم واشنگتن شده به نوعی که گفته می شود ایالات متحده طرح خود مبنی بر فروش پهپاد به الجزایر را لغو کرده است. بر اساس این گزارش، سفیر آمریکا در الجزایر نیز خبر لغو فروش هوایپماهای بدون سرنشین به این کشور را تایید کرده است.

آمریکا در حالی تصمیم به ایجاد پایگاه در الجزایر داشت که در سال 2008 میلادی فرماندهی بخش آفریقا را راه اندازی کرده اما با این وجود تا کنون هیچ کشوری در قاره سیاه با دایر شدن پایگاه نظامی ایالات متحده در خاک خود موافقت نکرده است.

لازم به ذکر است در ژانویه سال 2013 میلادی و هنگام گروگان گیری در نیروگاه گازی در الجزایر، آمریکا برای رصد تحولات این کشور یک فروند ناو هواپیمابر که بر روی آن تعدادی هواپیمای بدون سرنشین نیز وجود داشت روانه سواحل آفریقا کرده بود. 

 

 

 

کد N276638

وبگردی