آفتاب

تاکید روسای مجالس ایران و اسلوونی بر همکاری‌های اقتصادی

تاکید روسای مجالس ایران و اسلوونی بر همکاری‌های اقتصادی

روسای مجالس ایران و اسلوونی پس از دیدار، گفت‌وگو و تبادل نظر با حضور در جمع خبرنگاران بر توسعه روابط اقتصادی بین ایران و اسلوونی تاکید کرده و ظرفیت‌های دو کشور را برای این همکاری‌ها مناسب دانستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی پس از دیدار با همتای اسلوونیایی خود در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رییس مجلس اسلوونی در راس هیاتی پارلمانی و اقتصادی به ایران سفر کردند و این در حالی است که روابط بین دو کشور سابقه طولانی دارد و این دیدار نیز در ادامه این مناسبات بوده است.

وی افزود: زمینه‌های مختلف همکاری بین ایران و اسلوونی در موضوعات سیاسی و اقتصادی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت که با توجه به زمینه‌های موجود امکان این همکاری‌ها وجود دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هیات اسلوونیایی در این سفر با مسئولان اقتصادی و فعالان تجاری دیدار خواهد کرد و زمینه‌های همکاری در این بخش‌ها به صورت تخصصی دنبال خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست یانکو زبر رییس مجلس اسلوونی نیز تصریح کرد: مذاکرات خوبی در ایران انجام دادیم و با توجه به اهمیت ایران در منطقه، من به همراه یک تیم اقتصادی قوی به این کشور سفر کردم و صبح امروز نیز با حضور در جلسه‌ای در اتاق بازرگانی ظرفیت‌های خوب اقتصادی بررسی شد.

زبر تاکید کرد: گرچه اسلوونی کشور کوچکی است اما با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد می‌تواند فرصت مناسبی را برای همکاری‌های اقتصادی میان ایران و اسلوونی فراهم نماید.

انتهای پیام

کد N274462

وبگردی