آفتاب

نجفقلی حبیبی: افراط، روزی گریبان افراطیون را می‌گیرد/اسلام با یک سخنرانی به خطر نمی‌افتد

نجفقلی حبیبی: افراط، روزی گریبان افراطیون را می‌گیرد/اسلام با یک سخنرانی به خطر نمی‌افتد

یک عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: رفتارها و برخوردهای افراطی به نفع هیچ‌کس نیست بلکه به ضرر اسلام و جمهوری اسلامی نیز خواهد بود.

نجفقلی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی یکسری آزادی‌های اجتماعی را پذیرفته و بر اساس قوانین به آن عمل می‌کند. کسانی که رفتارهای افراطی از خود بروز می‌دهند، ممکن است که روزی قدرت داشته باشند و بتوانند در مسیر اهداف خود، صداها را خفه کنند اما به هر حال رفتارهای آنها روزی گریبان خودشان را خواهد گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: عده‌ای هرآنچه را که نظر خودشان است اصل می‌دانند و جز فکر و اندیشه خود خواستار فکر و اندیشه دیگری نیستند. حضور این افراد برای کشور خوب نیست و خسارت‌هایی به بار خواهد آورد.

وی با اشاره به لغو مراسم سخنرانی سیدحسن خمینی در دانشگاه بروجرد که به دلیل حاشیه‌سازی‌های یک عده‌ای صوت گرفت، گفت: اگر قرار است سخنرانی لغو شود، باید توسط مسئولان باشد. نمی‌شود که عده‌ای برای خود خارج از قانون ببُرند و بدوزند.

حبیبی افزود: کسانی به اسم حفظ اسلام و به هر نیتی که دارند با رفتارهای افراطی خود اسلام را به خطر می‌اندازند. افراط گراها باید به این نکته توجه کنند که اسلام با سخنرانی کسی به خطر نمی‌افتد اما با رفتارهای غیرقانونی ضربه می‌خورد.

وی با تاکید بر لزوم بر خود مسئولان با چنین رفتارهایی، اظهار کرد: مردم می‌دانند که چنین رفتارهایی بر اساس اغراض سیاسی است؛ بنابراین مسئولان باید با آنها برخورد کنند، چراکه ممکن است این رفتارها را به پای کل نظام بنویسند.

انتهای پیام

کد N273225

وبگردی