آفتاب

شورای اروپا اوضاع اوکراین را برای برگزاری انتخابات بررسی خواهد کرد

شورای اروپا اوضاع اوکراین را برای برگزاری انتخابات بررسی خواهد کرد

تهران ؛ ایرنا- اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد : هرمان وان رومپی رئیس شورای اروپا دوشنبه آینده به اوکراین خواهد رفت تا اوضاع این کشور را تا پیش از برگزاری انتخابات 25 مه ( چهارم خرداد ماه ) مورد بحث و بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل ، کشورهای غربی امیدوارند برگزاری این انتخابات به تثبیت اوضاع در اوکراین کمک کند؛ ولی روسیه روز پنجشنبه گفته است پیشبرد این رای گیری بدون توقف عملیات نظامی دولت اوکراین علیه جدایی خواهان در شرق و شروع یک گفت و گوی ملی در مورد اصلاح قانون اساسی بی مورد خواهد بود.

وان رومپی دربیانیه ای گفت : من روز دوشنبه به کی یف سفر خواهم کرد تا بتوانم به مذاکرات خود در مورد نحوه تثیبت اوکراین تا پیش از برگزاری انتخابات 25 مه و نحوه پایان دادن به خشونت ها و برقراری یک گفت و گوی ملی فراگیر ادامه دهیم .ˈ

وی که نمایندگی 28 کشور اتحادیه اروپا را به عهده دارد، گفت : ˈ آرسنی یاتسنیوک ˈ نخست وزیر اوکراین در یک تماس تلفنی از وی برای این سفر دعوت به عمل آورده است.

یاتسنیوک و چند عضو دولت وی پیش از این قرار بود برای مذاکره با خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا به بروکسل سفر کنند.

اتحادیه اروپا گفته است که تمایل دارد15 میلیارد دلار به صورت وام و کمک بلاعوض در اختیار اوکراین قرار دهد تا بتواند به ترمیم اقتصاد درهم شکسته این کشور کمک کند.

جدایی خواهان طرفدار روسیه بخشهایی از شرق اوکراین را به کنترل خود در آورده و قصد دارند روز یکشنبه یک همه پرسی در مورد جدایی منطقه از کی یف با الگو گرفتن از رای گیری در مورد کریمه که در ماه مارس به خاک روسیه نضمیمه شد ، برگزار کنند.

مترجمام 1403 ** 1917
کد N271991

وبگردی