آفتاب

رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا: اسنودن آلت دست روسیه است

رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا: اسنودن آلت دست روسیه است

رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا می‌گوید: ادوارد اسنودن که به افشای برنامه‌های اطلاعاتی دولت آمریکا پرداخته در حال حاضر احتمالا در کنترل آژانس‌های اطلاعاتی روسیه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال کیث الکساندر، مدیر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که در تاریخ 31 مارس بازنشسته شد در مصاحبه با یک روزنامه استرالیایی گفت: من فکر می‌کنم در حال حاضر ادوارد اسنودن آلت دست سرویس‌های اطلاعاتی روسیه است. البته من نمی‌دانم که چه زمان این مساله شروع شده و شدت آن چقدر است.

وی که طولانی‌ترین دوران مدیریت آژانس امنیت ملی اروپا را دارا بوده از افزایش برنامه‌های نظامی ژاپن به منظور مقابله با چین حمایت کرد و نسبت به فقدان هنجارهای بین‌المللی در مدیریت درگیری‌های سایبری هشدار داد.

ادوارد اسنودن که سال گذشته میلادی به مسکو فرار کرد به افشای برنامه‌های جاسوسی و اطلاعاتی آژانس امنیت ملی آمریکا پرداخته است.

ژنرال الکساندر گفت: ما باید درک کنیم که روس‌ها تنها اجازه خواهند داد که اسنودن چیزهایی را بگوید که به نفع روسیه است و به افزایش اعتبار اسنودن کمک خواهند کرد. آن‌ها قرار نیست چیزهایی بگویند که بر ضد خودشان باشد و هرچند قرار نیست به اسنودن اجازه دهند که چنین چیزهایی بگوید.

الکساندر در این مصاحبه به توصیف یک نظم امنیتی جهانی سنتی پرداخت که به سبب تحولات سریع در زمینه تکنولوژی‌های تهاجمی سایبری، دچار اخلال شده و احتمال بروز تبعات ناخواسته در بروز این پدیده وجود دارد.

وی تاکید کرد: از آنجا که سران کشورها و یا دولت‌ها نمی‌دانند خطوط قرمز کجاست احتمال افزایش اشتباهات آنها وجود دارد؛ این مشکل به دلیل فقدان شفافیت در زمینه خطوط قرمز و همچنین پروتکل‌های پذیرفته شده در حوزه سایبری بسیار شدید است.

ژنرال الکساندر همچنین از نگرانی خود در خصوص ادعاهای چین در زمینه مناقشات ارزی در دریای چین جنوبی خبر داد.

وی با استناد به این مسأله گفت: اگر چین به اقدامات تهاجمی خود ادامه دهد من اعتقاد دارم ما باید از افزایش فعالیت‌های نظامی ژاپن استقبال کنیم.

انتهای پیام

کد N271386

وبگردی