آفتاب

کتاب های داستانی به سبد بررسی دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی اضافه شد

کتاب های داستانی به سبد بررسی دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی اضافه شد

معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی از اضافه شدن کتاب های داستانی به سبد بررسی و معرفی کتاب های کودک و نوجوان توسط این دفتر برای استفاده دانش آموزان خبر داد.

فریبا کیا معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وابسته به سازمان پژوهش با حضور در غرفه خبرگزاری مهر واقع در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره علت حضور این انتشارات در نمایشگاه کتاب گفت: علت اصلی حضورمان در نمایشگاه، تعامل و گفتگو با ناشران عمدتا آموزشی است. سازماندهی منابع آموزش و پرورش از سال 78 شروع شد و تا امسال، فقط محدود به کتاب های آموزشی بود اما در سال جاری، آثار داستانی و کتاب های غیر درسی هم به سبد این منابع اضافه شد.

وی افزود: دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی، هدایت ناشران را هم به عهده دارد. چاپ کتاب های راهنمای مولفین برای تولید استاندارد برای گروه های سنی مختلف دانش آموزان، از دیگر کارهایی است که این دفتر انجام می دهد.

معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی گفت: به دلیل توجه اولیا به سرنوشت تحصیلی فرزندانشان، بررسی کتاب های آموزشی سهم بیشتری دارد بنابراین اگر مسیر این کار هدایت شده نباشد، آثار تخریب کننده ای در بر خواهد داشت.

کیا در پاسخ به سوالی درباره بررسی آثار داستانی برای کودکان گفت: این رویکرد را در مقطع پیش دبستانی داریم. نباید به این بچه ها آموزش داد و این مغایر با اصول تربیتی و آموزشی است. این گروه از بچه ها باید با بازی ها و مهارت ها آشنا شوند. شرکت در سرود و نمایش ها، از دیگر مواردی است که سعی می کنیم در زمینه انتشار کتاب برای بچه های پیش دبستانی، تبلیغ شود.

وی درباره فعالیت های دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی در نمایشگاه کتاب گفت: علاوه بر برگزاری نشست ها، کارگاه های تخصصی و آموزشی هم برگزار می کنیم. کاروان کتاب علوم برنامه دیگری بود که در نمایشگاه برگزار کردیم و در آن ناشران کتاب های علمی، توسط متخصصان با مفهوم کتاب علوم آشنا شدند و باید به چه منشوری توجه کنند.

کد N271100

وبگردی