آفتاب

داوود اوغلو: هیچ‌کس حق ندارد با ترک‌ها مثل اروپایی‌های درجه 2 رفتار کند

داوود اوغلو: هیچ‌کس حق ندارد با ترک‌ها مثل اروپایی‌های درجه 2 رفتار کند

وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت که هیچ‌کس نمی‌تواند با مردم ترکیه به عنوان اروپایی‌های درجه دو رفتار کند و کسانی که می‌خواهند مورد احترام قرار گیرند، باید اول به ترکیه احترام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آنادولو، احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارنظرهای رئیس‌جمهوری آلمان گفت: اگر یک رئیس‌جمهوری از کشور آلمان به ترکیه بیاید و بگوید من به دلیل اطلاع‌رسانی غلط نسبت به آینده ترکیه نگران هستم، پس از آن ما به هر یک از شهرهای آلمان رفته و می‌بینیم ما به دلیل آدم‌کش‌های نئونظامی نسبت به آینده آلمان نگران هستیم.

داوود اوغلو این اظهارات را در کنفرانسی با عنوان "عمق راهبردی و ترکیه در حال ظهور" در شهر وین ایراد می‌کرد، گفت: اگر کسی می‌خواهد مورد احترام قرار بگیرد، باید به ما احترام بگذارد. هیچ‌کس نمی‌تواند با ما مثل اروپایی‌های درجه دو رفتار کند.

این در حالی است که چند روز پیش یوآخیم گائوک، رئیس‌جمهوری آلمان به ترکیه سفر کرد و نسبت به تبعات سرکوب آزادی بیان در این کشور هشدار داد. وی همچنین در این سفر از شیوه رهبری رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه انتقاد کرد.

وی گفت که از بابت تلاش‌های دولت ترکیه برای سرکوب اعتراضات خیابانی و فعالیت رسانه‌ها شگفت زده شده است.

وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتش از میهمان‌نوازی کشورش در قبال مهمانان خارجی تقدیر کرد اما گفت که ترکیه اجازه نمی‌دهد به شرافت ملتش آسیب وارد شود. وی افزود: ما هرگونه مهمان‌نوازی را به جان خواهیم آورد اما اجازه نخواهیم داد هیچ‌کس به شرافت این ملت آسیب بزند. لازم نیست کسی نگران ما باشد. تنها مقامی که در کشور ما می‌تواند نسبت به ملت نگران نباشد، خود ملت است. هیچ‌کس حق ندارد نسبت به این ملت اظهار نگرانی کند.

وی تاکید کرد: اگر ما می‌بایست نسبت به چیزی نگران باشیم با نگرانی درباره نژادپرستی است که به خیابان‌های اروپا نفوذ کرده و همچنین نگرانی درباره اسلام‌هراسی و خرابکاری علیه خانه‌های ترک‌هاست.

انتهای پیام

کد N270999

وبگردی