آفتاب

کوبا 4 تبعیدی در میامی را به ظن توطئه برای حمله بازداشت کرد

کوبا 4 تبعیدی در میامی را به ظن توطئه برای حمله بازداشت کرد

تهران - ایرنا - وزارت کشور کوبا با صدور بیانیه ای اعلام کرد این کشور چهار تبعیدی کوبایی مستقر در میامی را به ظن توطئه برای حمله به تاسیسات نظامی در کوبا با هدف ترویج خشونت علیه دولت بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از هاوانا ، وزارت کشور کوبا دراین بیانیه افراد مظنون را تروریست نامید و آنهارا با ˈ لوئیس پوسادا کاریلس ˈ تبعیدی کوبایی و مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که در میامی زندگی می کند، مرتبط دانست.

کوبا با اعلام اینکه با مقامات آمریکایی برای تحقیق درمورد این مساله تماس گرفته، خبر داد که چهار فرد مظنون به توطئه چینی برای انجام حملات اعتراف کرده اند.

براساس بیانیه وزارت کشور کوبا ، سه تن از این افراد برای برنامه ریزی درمورد عملیات خود از اواسط سال 2013 در گرداگرد جزیره کوبا سفر کرده اند.

کوبا اعلام کردکه چهار فرد مظنون برای سه نفر دیگر در میامی که جملگی با پوسادا کاریلس ارتباطات نزدیکی داشته اند، همکاری کرده اند.

کوبا و ونزوئلا در تعقیب پوسادا کاریلس به دلیل بمب گذاری در هواپیمای شرکت هواپیمایی کوبانا در سال 1976 هستند که منجر به کشته شدن 73 نفر شد.

وی همچنین به دست داشتن در بمب گذاری در هتل های کوبا با هدف بر هم زدن ثبات در این کشور و فراری دادن گردشگران از آن مظنون است.

پوسادا کاریلس در ونزوئلا به دلیل بمب گذاری در هواپیمای یادشده محکوم شد، اما درسال 1985 از زندان گریخت.

مترجمام**9109**1547
کد N270504

وبگردی