آفتاب

استاندار:توسعه دیپلماسی با مسوولان حج و زیارت کشورهای عراق و عربستان ضروری است

استاندار:توسعه دیپلماسی با مسوولان حج و زیارت کشورهای عراق و عربستان ضروری است

قم - ایرنا - استاندار قم برقراری دیپلماسی حج و زیارت با مسوولان کشورهای عراق و عربستان، فارغ از مسائل سیاسی را در راستای افزایش اعزام زائران همگام با بهبود خدمات رسانی ضروری دانست.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام ˈ محمد صادق صالحی منش ˈ چهارشنبه در دیدار رییس سازمان حج و زیارت کشور، خواستار پیگیری مسوولان این سازمان در انجام این مهم شد.

وی با اشاره به خدمات رسانی سازمان حج و زیارت به زائران خانه خدا و عتبات عالیات، ماموریت مسوولان این سازمان را بسیار خطیر و سنگین عنوان کرد.

استاندار قم با اشاره به سیاست دولت مبنی بر برون سپاری فعالیت ها و انجام اقدامات نظارتی بر بخش خصوصی، انجام این سیاست در سازمان حج و زیارت را بسیار ضروری دانست و افزود: مسوولان این سازمان باید در این راستا گام بردارند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی با حداقل امکانات و صرفه جویی در هزینه ها بیشترین خدمات را به زائران ارائه خواهد داد اظهار کرد: خصوصی سازی و واگذاری فعالیت ها به مراکز گردشگری، علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها موجب خدمات رسانی بهتر به زائران خواهد شد.

صالحی منش در ادامه، ظرفیت های گردشگری استان قم را مورد توجه قرار داد و با اشاره به میزبانی بیش از دو میلیون زائر عراقی در سال گذشته، بهبود خدمات رسانی به زائران حرم کریمه اهل بیت را بسیار مهم دانست.

رییس سازمان حج و زیارت کشور نیز در این دیدار با اشاره به تلاش مدیران این سازمان در راستای افزایش ظرفیت اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی، از افزایش 68 درصدی اعزام حجاج در سال گذشته خبر داد.

ˈسعید اوحدیˈ با بیان اینکه مسوولان این سازمان به دنبال تصدی گری نیستند ، تصریح کرد: در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است تلاش می کنیم مردم محوری و مدیریت مردم محور را نهادینه کنیم.

اوحدی امروز در قم با آیت الله ˈ سید هاشم حسینی بوشهری ˈ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور نیز دیدار و گفت و گو کرد.

553 / 1495
کد N270344

وبگردی