آفتاب

هشدار رئیس پنتاگون نسبت به خطرات "انزواگرایی" آمریکا

هشدار رئیس پنتاگون نسبت به خطرات "انزواگرایی" آمریکا

وزیر دفاع آمریکا ضمن هشدار به آمریکایی‌ها در خصوص انزواگرایی گفت که واشنگتن نمی‌تواند نسبت به بحران‌های جهانی بی‌تفاوت باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در حالی این اظهارات را بیان کرد که آمریکایی‌ها بیش از پیش نسبت به تعهدات بین‌المللی دولتشان بدبین شده‌اند.

رئیس پنتاگون اظهار داشت که هرچند آمریکایی‌ها از تعهدات خارجی این کشور خسته شده‌اند، اما هزینه‌های عقب‌نشینی از مشکلات جهانی خطرات بیشتری را در پی خواهد داشت.

هاگل در این خصوص گفت: توجه کامل به امور داخلی کشور ما را در برابر مشکلات جهانی حفظ نمی‌کند و باعث می‌شود که وقت‌ها، هزینه و خون بیشتری برای حل آن مشکلات بدهیم.

به گفته هاگل مداخله در امور جهانی اقدامی "خیریه" نبوده بلکه جزئی از منافع ملی آمریکاست. رئیس پنتاگون اظهار داشت که موفقیت فعلی آمریکا به دلیل دیپلماسی این کشور و قدرت نظامی آن است.

به گفته برخی از منتقدان دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا مسئول تضعیف رهبری این کشور در جهان است.

آن‌ها معتقدند که اقداماتی همچون رویکرد محتاطانه در لیبی، صرف‌نظر از حمله نظامی به سوریه و عدم کمک به شورشیان این کشور باعث شده است که نقش رهبری آمریکا کمتر شود، اما به گفته هاگل آمریکا حتی پس از خروج از عراق نیز همچنان حدود 400 هزار نیرو در 100 کشور جهان دارد.

هاگل در سخنرانی خود از اقدام غیرمسئولانه و یک‌طرفه کنگره آمریکا برای کاهش بودجه‌های پنتاگون نیز انتقاد کرده و گفت که کنگره حتی حاضر نیست مشکل افزایش هزینه‌های پرسنل و زیرساخت‌های وزارت دفاع آمریکا را حل کند.

میزبانی این مراسم را که هاگل در آن حضور یافت، شورای شیکاگو در امور جهانی و موسسه علوم سیاسی دانشگاه شیکاگو برعهده داشت که دیوید آکسلرود، مشاور سیاسی ارشد سابق اوباما ریاست آن را برعهده دارد.

انتهای پیام

کد N268632

وبگردی