آفتاب

نماینده سراوان: حیات منطقه سیستان به ساخت یک سد بستگی دارد

نماینده سراوان: حیات منطقه سیستان به ساخت یک سد بستگی دارد

نماینده مردم سراوان از پیگیری نشدن مراحل ساخت سد ماشکید سفلی در منطقه سیستان انتقاد کرد و گفت که حیات منطقه بستگی به این سد دارد.

هدایت‌الله میر مرادزهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: رودخانه‌های مرزی باید سریعا بسته شود تا این سد بتواند کار خود را آغاز کند اما متاسفانه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شهری سهل‌انگاری می‌شود.

او ادامه داد: سد ماشکید سفلی حیات منطقه را تامین می‌کند و می‌تواند آب شرب منطقه را تامین می‌کند اما متاسفانه اقدامی برای ساخت آن انجام نمی‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیگیری‌های زیادی انجام دادیم و به ما قول دادند که برخی از مراحل ساخت قبل از عید انجام می‌شود اما هنوز اقدامی انجام نشده است.

نماینده مردم سراوان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به مشکلات کمبود نان و آرد در حوزه انتخابیه‌اش خواستار افزایش سرانه مصرف نان شد و تاکید کرد که بیشتر مصرف مردم این منطقه نان است و باید برای هر نفر به جای 7 کیلو،‌10 کیلو آرد در نظر گرفته شود تا اقدام کارشناسانه انجام شده باشد.

میرمرادزهی ادامه داد: وضعیت آرد نسبت به گذشته بهتر شده است اما با اینحال درخواست این است که سهمیه را بالا ببرند سهمیه عشایر را نیز جداگانه در نظر بگیرند.

نماینده مردم سراوان در پایان گفت: به منظور اشتغال مردم منطقه نیز فعال شدن بازارچه‌های مرزی ضروری است و لازم است این منطقه به عنوان منطقه آزاد تجاری اعلام شود.

انتهای پیام

کد N268473

وبگردی