آفتاب

کریمی قدوسی: دلواپسی رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است

کریمی قدوسی: دلواپسی رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی که به نمایندگی از جمعی از نمایندگان سوال از وزیر خارجه را مطرح می‌کرد، از محمد جواد ظریف خواست تا همان مواضع انقلابی که در داخل اتخاذ می‌کند را در خارج از کشور و مصاحبه با رسانه‌های بیگانه نیز داشته باشد.

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی که به نمایندگی از جمعی از نمایندگان سوال از وزیر خارجه را مطرح می‌کرد، از محمد جواد ظریف خواست تا همان مواضع انقلابی که در داخل اتخاذ می‌کند را در خارج از کشور و مصاحبه با رسانه‌های بیگانه نیز داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد جوادکریمی قدوسی در جلسه‌ی علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان می‌فرمایند که مسئولان باید پذیرای نصیحت‌های خیرخواهانه باشند حتی اگر در بعضی مواقع تند و تیز باشد لذا همه‌ی مسئولان باید در تصمیم گیری و موضع گیری خود سه مولفه‌ آرمان‌ها و اهداف ، راهبردهای عمومی و واقعیات را مد نظر داشته باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم در 19 دی گفتند، مباحثی که در مذاکرات مطرح است، یک بهانه است و هدف، علمی است که در قم و حوزه‌های علمیه برافراشته شده و اسلام ناب را زنده کرده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: نمایندگان 4 سوال در محور حفظ آرمانهای انقلاب تنظیم کردند که در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد و آقای ظریف به آنها پاسخ داد؛ اما سوال کنندگان قانع نشدند امروز این چهار سوال همزمان مطرح است و ما از این جهت با این موضوع موافقت کردیم که حوادث سریع پیش می‌رود و اتفاقات مهمی درحال وقوع است. غربی‌ها در چند جبهه علیه ما فعالیت می‌کنند و اتاق فکر منسجمی این مسائل را هدایت می‌کند.لذا ما قبول کردیم 4 سوال در یک زمان مطرح شود.

کریمی قدوسی افزود: اولین سوال مربوط به حضور آقای ظریف در نیویورک و مرز بندی شفاف با دشمن است که یک امر حکومتی و اعتقادی و آرمانی است. آقای ظریف در مصاحبه با شبکه‌ی ای‌بی‌سی درباره‌ی هولوکاست مسائلی را مطرح می‌کند. خبرنگار از ایشان می‌پرسد که پرزیدنت روحانی و وزیر خارجه در سفر به نیویورک واقعه‌ی هولوکاست و کشتار یهودیان را محکوم کرده‌اید اما رهبر انقلاب در بخش انگلیسی سایتشان هولوکاست را یک افسانه می‌داند.

کریمی قدوسی در توضیحات خود که با پخش بخشی از مصاحبه‌ی ظریف با شبکه‌ی آمریکایی ای‌بی‌سی همراه بود، گفت: آقای ظریف در این مصاحبه توضیح می‌دهد که من شخصا با مقام معظم رهبری صحبت کردم و ایشان به صراحت کشتار یهودیان را محکوم کرده و هولوکاست را تایید می‌کند. در حالی که رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان هولوکاست را افسانه می‌داند بنابراین آقای ظریف در صحبت‌های خود نظر صریح رهبری را که چندین بار مطرح شده و هولوکاست را افسانه می‌داند، جور دیگری جلوه می‌دهند و در یک شبکه‌ی آمریکایی خلاف آنچه رهبری گفته‌اند را به ایشان نسبت می‌دهند.ما سوال را به صورت شفاف از آقای ظریف مطرح کرده‌ایم ولی ایشان توضیحی نداشتند.

وی درباره‌ی سوال دیگر نمایندگان از وزیر خارجه نیز گفت: سوال دیگری که جمع زیادی از نمایندگان آن را امضاء کرده‌اند، حضور آقای ظریف در سفر به داووس و مصاحبه با شبکه‌ی 2 آلمان است که خبر آن بسیار گسترش یافت. در این مصاحبه مجری از وزیر خارجه سوال کرد که صرف‌نظر از این که در مورد اسراییل چه فکری می‌کنید آیا دولت اسراییل را قبول دارید یا خیر؟ آقای ظریف می‌گوید این موضوع باید از سوی فلسطینیان حل شود. زیرا ما از منطقه دوریم و وظیفه‌ی ما این نیست که اسراییل را به رسمیت بشناسیم یا نه، بلکه باید این موضوع از سوی فلسطینی‌ها مورد قبول قرار گیرد. در اثر موضع‌گیری‌های وزیر خارجه یکی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبری منتشر کرد که ممکن است پس از توافق با فلسطین اسراییل به رسمیت شناخته شود.

این نماینده‌ی اصولگرای مجلس درباره‌ی اظهارات وزیر خارجه در مجلس تاکید کرد: آقای ظریف حرف‌های خوبی در مجلس زدند اما ظاهرا آن طرف آب که می‌روند جور دیگری موضع می‌گیرند آیا روش دیپلمات‌ها باین این چنین باشد؟ درسی که ما از امام(ره) و رهبری گرفته‌ایم این نیست . رهبری در مورد امام(ره) می‌گویند که ایشان در مقابل واقعیات چشم نبسته‌اند و از اصول کوتاه نیامدند. امام(ره) هم همان کسی است که گفت رژیم صهیونیستی غده سرطانی است که باید از بین برود. و در مورد رژیم صهیونیستی تقیه نکردند.

کریمی قدوسی اظهار کرد: موضع مشترک تمام مقامات جمهوری اسلامی در مورد رژیم صهیونیستی این چنین بوده و اکنون هم معتقدیم همین موضع وجود دارد اما از شما می‌خواهیم وقتی آنجا می‌روید از آرمان‌ها همان طور صحبت کنید که اینجا صحبت می‌کنید.این واقعیت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است و از مقدمه‌های اصلی ظهور و فرهنگ مقاومت این است که امروز این فرهنگ پشت دروازه‌های قدس است. شما در چنین شرایطی سکان اداره دولت و وزارت خارجه را بر عهده گرفته‌اید و باید با این منطق در عرصه‌ی جهانی حضور یابید.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان این که ملت ایران در دفاع از حقوق مسلمین مشهور عالم هستند، اظهار کرد: دنیای امروز در برابر خطر صهیونیسم بیدار شده است.دبیر کل سازمان ملل اعلام کرده 50 درصد ثروت جهان در اختیار 85نفر است . این ها همان سران صهیونیسم هستند و رئیس جمهور آمریکا و فرانسه و انگلیس توسط اینها تعیین می‌شوند. ملت ایران قضاوت کند که در مقابل این جریانی که درمیز مذاکره مقابل ماست با چه منطق و فرهنگی صحبت کنیم.

این نماینده‌ی مجلس اظهار کرد: 35 سال از انقلاب اسلامی گذشته، و ان‌شاءالله نابودی رژیم صهیونیستی محقق می‌شود اما اگر شانه‌های شما تحمل این بار را ندارد اقدام دیگری کنید.

وی اضافه کرد: نتانیاهو پیام داده که اگر رئیس جمهور ایران تماس بگیرد به او می‌گویم که به تلاش برای نابودی اسراییل پایان دهید چنین مواردی در طول 35سال گذشته سابقه نداشته که آنها جرات جسارت‌های این گونه را داشته باشند.

جواد کریمی قدوسی در واکنش به توضیحات وزیر خارجه کشورمان در صحن مجلس گفت: دلواپس بودن رمز ماندگاری انقلاب است نه بالش پری زیر سر گذاشتن و اینکه بگوییم خطری نیست.

به گزارش ایسنا، جواد کریمی قدوسی بعد از توضیحات وزیر امور خارجه گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که بالش پری زیر سر شما نمی‌گذارم که آسوده باشید و نمی‌گویم خطری کشور را تهدید نمی‌کند، وسط میدان باشید اما بدانید تا در این کشور عده‌ای هستند، ولو محدود، که حاضرند جانشان را برای انقلاب بدهند، خطری کشور را تهدید نمی‌کند.

وی افزود: دلواپس بودن رمز ماندگاری انقلاب است نه بالش پری زیر سر گذاشتن و اینکه بگوییم خطری نیست. دلواپس بودن پدر و مادر فرزند را از بدو تولد تا 90 سالگی هدایت می‌کند. باید مراقب انقلاب بود و انقلاب را از این خطرات و اعوجاجات فکری عبور داد و از اصول انقلاب دفاع کرد.

وی ضمن قدردانی از ظریف به دلیل مواضع ضد رژیم صهیونیستی‌اش خطاب به او گفت: آقای ظریف این چه سخنی است که شما به نمایندگان می‌گویید که سوالات هدایت شده است. بنده خوشبختانه پیشینه‌ام مشخص است یک بسیجی هستم و ضمن احترام به تمام جناح‌ها از بن دندان به هیچکدام از آنها وابسته نیستم و براساس اعتقاداتم سوالات را مطرح کردم و هیچ کدام دستوری نیست.

در این هنگام کریمی قدوسی خواستار پخش فیلم صحبت‌های ظریف در دانشگاه تهران شد.

وی گفت: آقای ظریف در دانشگاه تهران می‌گوید که آمریکایی‌ها که با یک بمب می‌توانند سیستم دفاعی ما را از کار بیندازند آیا از سیستم دفاعی ما می‌ترسند؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آنها از مردم ما می‌ترسند اما این چه سخنی است که وزیر امور خارجه می‌گوید آیا ایشان نباید ادبیات هشت سال دفاع مقدس را رعایت کند؟ سیستم دفاعی انقلاب اسلامی سیستمی است که عمق استراتژی آن مردمی هستند که حماسه هشت سال دفاع مقدس را آفریده‌اند.

کریمی قدوسی ادامه داد: امروز اگر مقام معظم رهبری می‌فرماید که اگر غلطی کنید تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم، با اتکا با رزمندگان و قدرت دفاعی‌مان این سخن را می‌فرمایند. اینکه ایشان می‌گویند اگر آمریکا غلطی کند فرماندهان سپاه ناو هواپیمابر آنها را با تمام سرنشینانش غرق می‌کنند، باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم مشهد افزود: انتظار می‌رود که آقای ظریف نیز در سفرهای خود چنین سخنانی را مدنظر داشته باشد. ایشان بداند که اگر آمریکا بخواهد غلطی کند تمام پایگاه‌های آنها شناسایی شده و در بلاد اسلامی زیر دید تیغ است و اگر غلطی کنند هزاران آمریکایی به اسارت در می‌آیند.

وی افزود: آقای ظریف قدرت موشکی سپاه و نظام برای دفاع از خود، ملت و استقلال کشور است و اگر روزی قرار بر نابودی رژیم صهیونیستی باشد، چرا باید در این راه مانع ایجاد کرد. روزی خواهد رسید که رزمندگان اسلام شاخ و دندان آمریکا را در منطقه می‌شکنند مگر آن که به کشورشان فرار کرده و بلاد اسلامی را به حال خود بگذارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: ما تمامی این سوالات را در کمیسیون از آقای ظریف پرسیدیم و انتظار داشتیم پاسخ شفاف دهند که این اتفاق رخ نداد. استدعا دارم در موضوع رژیم صهیونیستی اعلام کنند که طبق نظر مقام معظم رهبری هولوکاست افسانه است و همانطور که امام(ره) فرمودند رژیم صهیونیستی غده سرطانی است. این خواسته ملت است شما یکبار دیگر این موضوع را از پشت تریبون اعلام کنید تا ما تصمیم‌گیری کنیم.

در این هنگام منادی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت که آقای ظریف دیگر زمان و وقتی برای حضور در پشت تریبون ندارد.

رئیس مجلس گفت که آقای ظریف این نکته را مطرح کردند که نگفته است که سوالات هدایت شده از سوی نمایندگان مطرح شده است، بلکه مقصود ایشان سوالات هدایت شده از سوی خبرنگاران بود.

به گزارش ایسنا، علیرغم تمامی این صحبت‌های کریمی قدوسی و سوالاتش، او در نهایت اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر امور خارجه قانع شده است.

انتهای پیام

کد N266273

وبگردی