آفتاب

نواز شریف همچنان امیدوار به موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات با گروه طالبان

نواز شریف همچنان امیدوار به موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات با گروه طالبان

با وجود اینکه طالبان پاکستان آتش‌بس با دولت این کشور را پایان داد اما نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد که همچنان نسبت به موفقیت‌آمیز بودن این مذاکرات امیدوار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در مصاحبه با شبکه خبری بی‌.بی‌.سی عنوان کرد که اگر بتوان این روند را به موفقیت برساند، بهترین گزینه برای پایان دادن به خونریزی‌ها خواهد بود.

همه تلاش‌های پیشین دولت پاکستان برای مذاکره با گروه تحریک طالبان این کشور با شکست روبرو شده است و دور جدید این مذاکرات نیز که از ماه فوریه آغاز شده‌اند با موفقیت چندانی همراه نبوده است.

نواز شریف که در ماه مه 2013 به قدرت رسید از ابتدا تحت فشار قرار داشت تا این خشونت‌ها را تحت کنترل درآورد.

منتقدان این اقدام دولت پاکستان معتقدند که این مذاکرات به شبه نظامیان وقت لازم برای تقویت می‌دهد و آن‌ها همچنین نسبت به تمایل طالبان برای احترام به قانون اساسی پاکستان نیز تردید دارند اما شریف اظهار داشت که شبه نظامیان باید به قانون اساسی احترام گذاشته و سلاح‌های خود را بر زمین بگذارند.

شریف در این راستا تصریح کرد: ما در این موضوع به پیشرفت‌هایی رسیده‌ایم و امیدوارم در دور بعدی مذاکرات راهی برای به نتیجه رساندن این گفتگوها بیابیم.

هر چند تاکنون دو دور از این مذاکرات برگزار شده است اما شریف اظهار کرد که طرفین به برگزاری دو یا سه نشست دیگر نیاز دارند تا به صداقت یکدیگر در این گفتگوها پی ببرند.

پس از پایان آتش‌بس بین دولت و طالبان پاکستان حملات در شهرهای مختلف این کشور شدت گرفته و ارتشی نیز حملات هوایی علیه مکان‌های اختفای شبه نظامیان را دوباره از سر گرفته است. طالبان می‌گوید که به مذاکرات صلح متعهد است اما دولت این کشور را به سکوت در خصوص خواسته‌های خود از جمله آزادی زندانیانش متهم می‌کند.

انتهای پیام

کد N266231

وبگردی