آفتاب

یک نماینده اسبق مجلس: اسطوره‌سازی، آفت جریان‌های سیاسی است

یک نماینده اسبق مجلس: اسطوره‌سازی، آفت جریان‌های سیاسی است

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی معتقد است: اسطوره‌سازی و شخصیت‌پردازی، تشکل‌ها و جریانات سیاسی را آفت‌زده و راکد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه زنجان، "اکبر اعلمی" عصر امروز، 14 اردیبهشت در جشن انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان گفت: متأسفانه امروزه اکثر جریانات سیاسی شخصیت‌محور شده‌اند و به جای حفظ استقلال، پرهیز از تقلید کورکورانه و برخورداری از معیار شاخص، گرفتار گرداب شخصیت‌زدگی شده‌اند.

وی با بیان اینکه فعل و گفتار انتقادی مبنای حرکت جریان‌ها و جنبش‌های سیاسی است، افزود: بر اساس مقوله امر به معروف و نهی از منکر، یکایک افراد جامعه از مردم عادی گرفته تا افراد در رأس امور باید با شاخص‌های شرعی و قانونی سنجیده شده و در صورت عدول از وظایف خود، مورد نقد قرار گیرند و این در حالی است که در جوامع مدنی، سنجش افراد و احزاب از اصول قانونی، شرعی و مورد پذیرش است.

اعلمی ضمن اشاره به اصل 107 قانونی اساسی، تصریح کرد: همه اقشار، احزاب و جریان‎های سیاسی در برابر رخدادهای تعیین‌کننده کشور، یکسان، مسوول و پاسخ‌گو هستند و این مهم بر دوش تک‌تک افراد جامعه است.

وی ادامه داد: نقد در قبال تفکر هر فرد یا گروهی در حکم صیقل دادن اندیشه و مسیر آن شخص است که متاسفانه برخی به آن معتقد نیستند، اما چون اقتضای هر قدرتی فربه شدن و تمایل به حذف مخالفان و منتقدان است، ضروری است که عملکرد دولت فعلی هم تحت رصد و نقد مشفقانه قرار گیرد تا کشور به هدف غایی انقلاب اسلامی دست یابد.

اعلمی با اعلام امیدواری به دفاع از حقوق و پای‌بندی به آزادی مردم در دولت فعلی، گفت: هر قدرتی که به حال خود باقی بماند در معرض لغزش قرار می‎گیرد و لازمه نیل به اهداف مطلوب انقلاب اسلامی توسط دولت فعلی، انتقاد سازنده و دوری از تمجید و تملق‌گویی‌های بی‌مورد برخی از اطرافیان بی‌منطق است تا جریانی که در حال حاضر زمام امور را به دست گرفته بتواند به وعده‌های خود عمل کرده و با تدبیری برنامه‌ریزی شده، امید را در دل ایرانیان ساری و جاری کند.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کشور و رجال سیاسی باید روی دانشجویانی با نگاه آرمانی، واقع‌بین، زنده و پویا، خط‌ شکن، مملو از شور و نشاط، امیدوار به آینده، مستقل از تعلقات ظاهری دنیوی و مأنوس با فطرت بشری سرمایه‌گذاری ‌کنند، افزود: دانشجویانی که درد جامعه خود را می‎شناسند و علم خود را با علم روز منطبق می‌کنند، می‎توانند سرنوشت کشور خود را تا رسیدن به وضعیت مطلوب و با مختصات آزادی، استقلال و جمهوریت اسلامی تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه پادگانی، نگاه حزبی و به شکل صندوق رأی که دانشجو را برگه رأیی در فصل انتخابات می‌بیند، نگاه قبرستانی که دانشجو را مرده متحرک و فاقد هرگونه احساس مسوولیتی می‌داند و نگاه سخت‌افزاری به جامعه دانشجویان، مذموم بوده و این قشر عظیم را در نیل به منویات و مقاصد جمهوری اسلامی ایران در حاشیه قرار می‌دهد.

انتهای پیام

کد N263404

وبگردی