آفتاب

انتخابات پرمناقشه ریاست جمهوری پاناما امروز کلید می‌خورد

انتخابات پرمناقشه ریاست جمهوری پاناما امروز کلید می‌خورد

ساکنان واجد شرایط رای دادن در پاناما امروز (یکشنبه) پای صندوق‌های رای می‌روند تا رئیس جمهوری جدیدی را برای خود برگزینند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اکثر نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خوزه دومیینگو آریاس، وزیر سابق مسکن پاناما که یکی از کاندیداهای این انتخابات است، بیش از خوآن کارلوس ناوارو، شهردار سابق پاناماسیتی، پایتخت و خوآن کارلوس وارلا، معاون رئیس جمهور شانس پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را دارد.

ریکاردو مارتینلی، رئیس جمهوری کنونی پاناما که خود یک میلیاردر است، به واسطه قانون اساسی کشورش از شرکت در انتخابات منع شده اما بسیاری بیم آن را دارند که اگر رای دهندگان آریاس را برگزینند، رئیس جمهور از قدرت خود استفاده کند.

بسیاری دیگر بر این عقیده‌اند که نامزدی مارتا لینارس، همسر مارتینلی از حزب دموکراتیک در انتخابات ریاست جمهوری تلاش وی برای نگه داشتن قدرت به صورت غیر مستقیم است.

رئیس دادگاه انتخابات پاناما ماه گذشته میلادی هشدار داد که نتایج این انتخابات احتمالا به چالش کشیده می‌شود.

هر سه نامزد این انتخابات، وزیر سابق مسکن، شهردار سابق پاناماسیتی و معاون مارتینلی، انتقادهای تندی علیه یکدیگر روا داشته و یکدیگر را به شدت محکوم می‌کنند.

ناوارو با اتهامات مربوط به قاچاق مواد مخدر رو به رو است.

وارلا به خاطر افشای مدارک و اسناد محرمانه در رسانه‌ها مربوط به دریافت مبالغ هنگفت برای خرید یک قایق تفریحی از دختر یک متحد سیاسی که به پولشویی در آمریکا محکوم است، باید از خود دفاع کند.

در مقابل آریاس را به عنوان دست نشانده مارتینلی می‌دانند که تلاش می‌کند تا بار دیگر قدرت را به دست وی بسپارد.

مدیر کمیسیون عدالت و صلح گفت، در حالی که این سه کاندید با اتهاماتی مواجهند و خود بر آن‌ها دامن می‌زنند، اکثر تقصیرها متوجه خود رئیس جمهور است که با نقض قانون انتخابات دست به کمپین زده است.

انتهای پیام

کد N261608

وبگردی