آفتاب

عباسی:"دلواپسیم"از عواقب گروهبان نامیدن دیگران است/ راکتور اراک باید بدون تغییر تکمیل شود

عباسی:"دلواپسیم"از عواقب گروهبان نامیدن دیگران است/ راکتور اراک باید بدون تغییر تکمیل شود

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی با اشاره به طرح موضوع بازطراحی راکتور اراک گفت: راکتور اراک باید به همان شکلی که تعیین شده بود، تکمیل شود و تغییری در آن صورت نگیرد.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی با اشاره به طرح موضوع بازطراحی راکتور اراک گفت: راکتور اراک باید به همان شکلی که تعیین شده بود، تکمیل شود و تغییری در آن صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فریدون عباسی، رییس پیشین سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران با اشاره به باز طراحی راکتور اراک که برای رفع نگرانی غرب گفته می‌شود از سوی ایران انجام خواهد شد، گفت: راکتور باید به همان شکلی که داشت تکمیل می‌شد، کارش ادامه یابد و تکمیل شود و تغییری در آن صورت نگیرد.

او تاکید کرد: ما باید در قالب پادمان و نظارت‌های بین‌المللی و قانونی نگرانی‌های کشورهای غربی را برطرف کنیم و نباید اجازه دهیم بیگانه‌ها چیزی را به ما دیکته کنند.

عباسی گفت: تیم مذاکره‌کننده ما نباید از راکتور اراک و تکمیل آن به شکلی که تاکنون ادامه داشته، کوتاه می‌یابد اما به نظر می‌آید آن‌ها دارند خیلی کوتاه می‌آیند.

وی در پاسخ به ایسنا که شما در همایش دلواپسیم شرکت کرده‌اید، دلواپسی‌تان چیست؟ گفت: من دلواپسم که عاقبت همه‌مان ختم به خیر شود. دغدغه من این است که نباید فضا را خیلی به سمت جنجال ببریم. یک عده افراط نکنند که به دنبالش عده دیگر تفریط کنند.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این پرسش که برگزاری این همایش را در چه راستایی می‌بینید؟ اظهار کرد: برگزاری این همایش و یا بیان هرگونه نقدمنصفانه خوب است و باید اجازه طرح انتقادها داده شود. وقتی یک عده‌ای یک طرفه پیش می‌روند و فکر می‌کنند عقل کل و صاحب خرد جمعی هستند، و برخی را گروهبان خطاب می‌کنند، حاصلش همین چیزها می‌شود. آن‌هایی که برخی را گروهبان خطاب کردند، باید می‌دانستند که حرف‌شان چه عواقبی دارد و این هم از عواقبش است.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اخراج تعدادی از کارکنان انرژی اتمی اظهار کرد: به غیر از افرادی که صحبت‌شان در رسانه‌ها افراد دیگری هم بوده‌اند که از همان روز اول تغییر مدیریت سازمان انرژی اتمی، خلع شدند.

وی ادامه داد: افرادی در حد قائم مقام اجرایی سازمان انرژی اتمی و دبیر مالی ارشد سازمان همان روز اول خلع شدند.

عباسی در پاسخ به این سوال که این‌ها یاران احمدی‌روشن بودند؟ با بیان این که این افراد به لحاظ فکری نزدیک به احمدی‌روشن بودند اما لزوما یاران وی نبودند و متاسفانه هیچ‌وقت موضوعشان رسانه‌یی نشد، افزود: متاسفانه سازمان انرژی اتمی ظرفیت استفاده از این افراد را نداشت.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا درست است که گفته می‌شود این افراد نتوانستند با مقام بالاتر از خود کار کنند، با رد این مطلب گفت: اصلا به آن‌ها فرصت ندادند که کار کنند.

عباسی ادامه داد: دولت عوض شده است و ظرفیتش هم با دولت قبل متفاوت است.

عباسی در عین حال خاطرنشان کرد: با همه این مسائل امروز ما مساله ملی داریم و نباید درگیر این نوع بحث‌ها شویم. به هرحال دولت فعلی برسر کار آمده است و باید اجازه دهیم کارش را انجام دهد.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی رسانه‌یی شدن اخراج چند تن از کارکنان سازمان انرژی اتمی را ناشی از افراطی عمل کردن و خلع شتاب‌زده و انتخاب‌های زودرس و نارس در سازمان انرژی اتمی دانست و افزود: به نظر من مدیریت سازمان انرژی اتمی باید در تغییراتش کمی صبر می‌کرد.

عباسی درباره شش نفری که موضوع‌شان رسانه‌یی شده است، گفت: این شش نفر به خاطر این که نمایندگان مجلس و ائمه جمعه نسبت به آن‌ها حساس شدند و یا از دوستان احمدی‌روشن بودند، موضوع‌شان رسانه‌یی شد اما درباره کسانی دیگر که کنار گذاشته شدند، بحثی نشده است.

وی از بیان تعداد کسانی که به گفته وی در سازمان انرژی اتمی کنار گذاشته شده‌اند، خودداری کرد و گفت: تعداد دقیق آن‌ها را نمی‌دانم.

انتهای پیام

کد N261058

وبگردی