آفتاب

صلاحی: تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم فراهم ساختن زیرساخت‌هاست

صلاحی: تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم فراهم ساختن زیرساخت‌هاست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تحقق اقتصاد مقاومتی را منوط به عزم ملی دانست.

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی در کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار داشت: کارگروه های تشکیل شده در زمینه بهزیستی، کمیته‌امداد، هلال‌احمر، تربیت‌بدنی، اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی، قاچاق، کار، رفاه و تأمین اجتماعی و ... براساس شرح وظایف طرح‌هایی را ارائه می‌دهند.

وی افزود: در زمینه اشتغال، کارگران و تعاونی‌ها، کمیته‌های اشتغال با حضور افراد صاحب نظر تشکیل می‌شود تا با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغ شده در خصوص اقتصاد مقاومتی ایده‌ها و طرح‌های پخته‌ای متناسب با شرایط کشور ارائه شود.

صلاحی لازمه اجرای این طرح را فراهم ساختن زیرساخت‌ها دانست و گفت: کشور باید برای اجرای اقتصاد مقاومتی آماده شود و این امر منوط به ارائه ایده‌های بررسی شده است که به واسطه مدیریت جهادی باید به انجام برسد.

وی تصریح کرد: مدیریت در این حوزه باید به دست افرادی توانمند و فاقد گرایش‌های سیاسی باشد. برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باید افرادی انتخاب شوند که به دور از رانت، فساد و منافع شخصی عمل کنند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان با بیان اینکه اجرای این طرح در کشور زمانبر است، اضافه کرد: بخشی از سیاست‌های این طرح زودبازده هستند و بخشی از آن در زمان طولانی‌تری محقق می‌شود اما امید است که به واسطه تلاش مسئولان و مردم این طرح اجرایی شود.

صلاحی عنوان کرد: این طرح عزم ملی را می‌طلبد و لازم است که در کنار مدیران و مسئولان که از طریق ایده‌پردازی و کسب اعتبار برای تحقق و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور تلاش می‌کنند مردم نیز وارد عمل شوند و با تغییر الگوی مصرف خود در این مسیر گام بردارند. قطعاً رسیدن به اقتصاد مقاومتی در کشور منوط به مدیریت جهادی از سوی مردم و مسئولان است.

انتهای پیام

کد N258736

وبگردی