آفتاب

پیشتازی ائتلاف مالکی در کربلا/واکنش اوباما به برگزاری انتخابات پارلمانی عراق

پیشتازی ائتلاف مالکی در کربلا/واکنش اوباما به برگزاری انتخابات پارلمانی عراق

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به برگزاری موفق انتخابات پارلمانی عراق بدون حضور اشغالگران اعلام کرد عراق با روزهای دشواری روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا بر اهمیت اینکه انتخابات ابزاری برای وحدت عراق از طریق تشکیل دولت جدید مورد حمایت همه طیفها باشد، تاکید کرد.

اوباما در بیانیه ای به شهروندان عراقی به سبب شرکت در انتخابات پارلمانی تبریک گفت و اعلام کرد میلیونها عراقی حق دموکراتیک خود را در رای دادن اعمال و بر اهمیت آن تاکید کردند.

وی افزود ملت عراق بیش از دیگران با چالشهای بزرگی که با آن روبرو است، آشنایی دارد و میزان مشارکت آنها در انتخابات به جهان نشان داد که این مردم برای آینده باثبات تر و امن تر از طریق روند سیاسی تلاش می کند.

رئیس جمهوری آمریکا بر اهمیت اینکه انتخابات عراق، ابزار و وسیله ای برای وحدت عراق از طریق تشکیل دولت جدید مورد حمایت همه طیفهای عراقی باشد، تاکید کرد و گفت عراق با روزهای دشواری در آینده روبرو خواهد شد، اما آمریکا به حمایت از آن ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق، در انتخابات پارلمانی روز چهارشنبه 10 اردیبهشت، بیش از 12 میلیون نفر از واجدان شرایط رای دادن یعنی 60 درصد شرکت کردند.

پیشتازی دولت قانون در کربلای معلی

خبر دیگر اینکه یک منبع در کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد ائتلاف دولت قانون بر اساس نتایج اولیه شمارش آرا، با کسب 190 هزار رای در صدر قرار دارد و فراکسیون الاحرار با 53 هزار رای و ائتلاف المواطن با 39 هزار رای در رده های دوم و سوم قرار دارند.

به گفته این منبع، حزب الفضیله با کسب 20 هزار رای و جریان الاصلاح به رهبری ابراهیم الجعفری با 16 هزار رای در رده های بعدی قرار دارند.

بر اساس اعلام کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق، میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی اخیر، 60 درصد بوده است.

کد N258463

وبگردی