آفتاب

حزب لاییک ترکیه در پی تغییر نام

حزب لاییک ترکیه در پی تغییر نام

آنکارا - ایرنا - ˈسلیم کاراکاشˈ رییس شعبه استان ˈبارتینˈ حزب لاییک ˈجمهوری خواه خلقˈ ترکیه خواستار تغییر نام حزب برای تصحیح وجهه عمومی این حزب نزد افکار عمومی در صورت لزوم شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از رسانه های محلی ترکیه، وی این مطلب را در نشست روسای استانی حزب جمهوری خواه خلق، بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه در مجلس این کشور عنوان کرد که برای بررسی مساله انتخابات شهرداری ها و تعیین نامزد احتمالی ریاست جمهوری حزب در پشت درهای بسته برگزار شد.

کاراکاش با تاکید بر لزوم تلاش برای تصحیح وجهه عمومی حزب جمهوری خواه خلق که حزب بنیانگذار ترکیه نوین است و سال ها بطور تک حزبی در ترکیه حاکم بوده، گفت: حزب جمهوری خواه خلق توسط ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه و مسوولان حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ به دولت گرایی و مخالفت با دین متهم شده است و ما ملزم به نشان دادن این هستیم که چنین نیستیم و برای تحقق این امر در صورت لزوم حتی می توانیم نام حزب را نیز تغییر دهیم.

حزب جمهوری خواه خلق که قدیمیترین حزب سیاسی ترکیه است، توسط مخالفان خود متهم به دولت گرایی و ممانعت از تغییر وضع موجود در ترکیه شده است.

این حزب در انتخابات شهرداری ها که دهم فروردین ماه در ترکیه برگزار شد از حزب حاکم عدالت و توسعه شکست خورد.

حزب حاکم ترکیه در این انتخابات طبق آمار غیر رسمی بیش از 45 درصد آرا را کسب کرد در حالی که حزب جمهوری خواه خلق 28 درصد آرا را به دست آورد.

خاورم**2012** 230**1479
کد N257366

وبگردی