آفتاب

مراسم تجلیل از مقام معلم در دانشگاه عالی دفاع برگزار شد

مراسم تجلیل از مقام معلم در دانشگاه عالی دفاع برگزار شد

مراسم تقدیر از معلمان و اساتید دانشگاه عالی دفاع ملی صبح امروز به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مطهری و بزرگداشت مقام معلم در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در آغاز این مراسم دریادار فریبرز قادرپناه - جانشین رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی - ضمن بزرگداشت 12 اردیبهشت و روز معلم، با بیان اینکه "در شرایط حساس منطقه‌ای قرار داریم"، گفت: دشمن از هر جهت تلاش می‌کند تا به مرزهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ما تعرض کند. در این شرایط اساتید و معلمان با عزم راسخ می‌توانند در راستای تحقق منویات رهبری و پاسداری از فرهنگ تلاش کنند.

در ادامه این مراسم سرهنگ محمد عزیزی به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی متنی را در بزرگداشت مقام معلم و تبریک این روز قرائت کرد.

سخنران دیگر مراسم امروز، حسین مظفر نماینده مجلس و وزیر اسبق آموزش و پرورش بود که با تأکید بر لزوم تربیت همه‌جانبه انسان، گفت: شهید مطهری در شرایط ویژه‌ای در خط مقدم دفاع از اسلام ناب ایستاد و به شکل‌های مختلف با کژی‌ها به مقابله پرداخت و یک خاکریز محکم در دفاع از استقلال و اسلام بنا کرد.

وی ادامه داد: تفاوت انسان با سایر موجودات در این است که انسان علاوه بر جسم، روح دارد و باید به همه استعدادهای آن توجه شود. اگر فقط به برخی از استعدادها پرداخته شود و از باقی آن‌ها غفلت شود، پرورش انسان ناموزون خواهد بود. همان‌طور که اگر یک انسان از نظر جسمی تنها در برخی ابعداد رشد کند یک رشد سرطانی دارد، اگر از نظر روحی هم در برخی ابعاد رشد کند، رشد او سرطانی خواهد بود. برای مثال انسان زاهد تعالی روح دارد اما اگر تنها زهد را پرورش داده باشد این خود منشأ انحراف است.

مظفر با بیان اینکه "در تعلیم و تربیت باید همان‌قدر که به مردم توجه می‌شود، به خداوند نیز توجه شود"، افزود: در مورد تعطیل عقل هم عده‌ای هستند که معتقدند انسان برای رهایی باید عقل را تعطیل کند. این یک انحراف است. عقل در اسلام پیامبر درونی ماست و نشانه بیداری است. نظام تربیتی که نتواند عقل را پرورش دهد، ارزش ندارد.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه "اگر معلمان متوجه رسالت پیامبرگونه خود نباشند انحراف در جامعه پیش می‌آید"، گفت: عرصه تعلیم و تربیت باید به گونه‌ای باشد که جمع اضداد را محقق کند. انسان نمی‌تواند یک‌بعدی پیش برود. اگر معلمان بتوانند انسان‌هایی که در آن‌ها جمع اضداد محقق است، پرورش دهند آن‌وقت نظام آموزشی و تربیتی جامع خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه "علم و ایمان باید همواره در کنار هم باشند"، تصریح کرد: علم بدون ایمان و اخلاق دستاوردش همان فاجعه‌ای است که در غرب می‌بینیم. ایمان به علم جهت می‌دهد و مقصدش را مشخص می‌کند.

مظفر در ادامه با قرائت روایتی از پیامبر اکرم(ص) در مورد اهمیت علم و برتری علما و شهیدان، اظهار کرد: علم و ایمان باید در کنار هم باشد. عالم بی‌دین و عارف بی‌علم هر دو انحراف ایجاد می‌کنند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش در پایان ابراز امیدواری کرد که عرصه تربیت در ایران واجد ویژگی‌هایی باشد که معلمان در آن تحقق همان سراج منیر باشند.

به گزارش ایسنا، در پایان مراسم امروز دانشگاه عالی دفاع، از تعدادی از اعضای هیأت علمی این دانشگاه به مناسبت روز معلم تقدیر شد.

انتهای پیام

کد N257178

وبگردی