آفتاب

مقام آمریکایی: واشنگتن به همکاری با روسیه در مساله ایران و سوریه امیدوار است

مقام آمریکایی: واشنگتن به همکاری با روسیه در مساله ایران و سوریه امیدوار است

مسکو- ایرنا- دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با یک رسانه روسی اعلام کرد: واشنگتن به همکاری با روسیه در مورد مساله هسته ای ایران و بحران سوریه امیدوار است.

به گزارش ایرنا، ˈتوماس کانتریمنˈ دستیار امور امنیتی و عدم انتشار تسلیحات کشتار جمعی وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در گفتگو با ایتارتاس اظهار داشت: آمریکا به همکاریهای خود با روسیه برای حل و فصل مساله هسته ای ایران و امحای تسلیحات شیمیایی سوریه ادامه خواهد داد.

وی اضافه کرد: به رغم تحریم های اعمال شده از طرف آمریکا علیه روسیه به این همکاریها ادامه می دهیم.

کانتریمن خاطرنشان کرد: آمریکا و روسیه فراز و نشیب های زیادی را در روابط خود در 23 سال اخیر تجربه کرده اند اما دو طرف همواره برای کاهش تاثیرات مشکلات بر روابط دوجانبه و همکاری دو کشور در تامین امنیت بین المللی ازجمله عدم انتشار سلاح هسته ای عزم راسخ داشته اند.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: آمریکا در شرایط کنونی هم قاطعیت برای همکاری با روسیه در مسایل امنیت بین المللی را حفظ کرده است.

وی اضافه کرد: حتی در شرایط فعلی که روسیه و آمریکا در پیچیده ترین دوره روابط خود در 23 سال اخیر قرار دارند به همکاری در مسایل مربوط به امنیت بین المللی ازجمله اجرای قرارداد کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی ، مذاکره با ایران و انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه به خارج و امحای آن ادامه می دهیم.

ˈکانتریمنˈ گفت: در این حوزه ها و عرصه های دیگر تمام اقدامات لازم را برای همکاری با شرکای روس انجام می دهیم.

روابط روسیه و آمریکا در ماههای اخیر به دنبال روی کار آمدن حکومت غربگرا در اوکراین تیره شده است.

آمریکا و متحدان غربی این کشور برای مجازات روسیه بخاطر مواضع آن در مساله اوکراین تحریم هایی را علیه این کشور وضع کرده اند.

اروپام/2242**518/1547
کد N256452

وبگردی