آفتاب
منابع پاکستانی:

سه تروریست وابسته به گروه القاعده در شرق پاکستان بازداشت شدند

سه تروریست وابسته به گروه القاعده در شرق پاکستان بازداشت شدند

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان روز سه شنبه نوشتند: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی نفر از اعضای وابسته به گروه تروریستی القاعده را در ˈایالت پنجابˈ در شرق پاکستان بازداشت کردند.

منابع خبری به نقل از مقام های پلیس ایالت پنجاب افزودند: سه نفراز تروریست های وابسته به گروه القاعده پس از شناسایی توسط نهادهای اطلاعاتی در شهرهای ˈلاهورˈ (مرکز این ایالت) و ˈسرگودهاˈ بازداشت شدند.

براساس این گزارش ،سازمان های اطلاعاتی پاکستان چندی پیش گزارش محرمانه ای از حضور تروریست های القاعده در ایالت پنجاب بمنظور برنامه ریزی برای عملیات تروریستی علیه نهادهای نظامی از جمله پایگاههای هوایی در شهر سرگودها ارسال کرده بودند که پس از آن عملیات هایی با همکاری مشترک نیروهای پلیس و سازمان آگاهی ( جنایی ) علیه این افراد صورت گرفت.

نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان سال گذشته نیز در عملیات های جداگانه ای ده ها مظنون وابسته به گروه تروریستی القاعده را در شهرهای ˈگجرات، لاهور، مناطق مختلف ایالت پنجابˈ و ˈاسلام آبادˈ پایتخت پاکستان بازداشت و در جریان این عملیات ها یک مرکز بین المللی فنی و ارتباطی این گروه تروریستی را نیز در شهر لاهور کشف کردند.

در آخرین این عملیات ها؛ 25 بهمن 92 (14 فوریه) آژانس تحقیقات جنایی پاکستان (CID) اعلام کرد: نیروهای امنیتی این کشور سه مظنون به انجام عملیات های تروریستی وابسته به شاخه الشباب گروه تروریستی القاعده را در شهر بندری ˈکراچیˈ بازداشت کردند.

آساق**ا.ر**1095**5981
کد N253641

وبگردی