آفتاب
یک عضو پارلمان لبنان:

آمریکا مخالفتی با ریاست جمهوری عون ندارد/ اعضای پارلمان هنوز به گزینه مشترک نرسیده‌اند

آمریکا مخالفتی با ریاست جمهوری عون ندارد/ اعضای پارلمان هنوز به گزینه مشترک نرسیده‌اند

سلیم سلهب از اعضای فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان، تاکید کرد: آمریکا با انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهور لبنان مخالفتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سلیم سلهب" از اعضای فراکسیون تغییر و اصلاح (وابسته به میشل عون) در گفتگو با پایگاه لبنانی النشره اعلام کرد: آمریکا مخالفتی با انتخاب "میشل عون" به عنوان رئیس جمهور آینده لبنان ندارد.

وی با اشاره به جلسه فردا (چهارشنبه) پارلمان لبنان که برای دومین بار در راستای انتخاب رئیس جمهور جدید تشکیل می شود، افزود: نشانه ای از توافق جریانهای سیاسی روی یک نامزد خاص دیده نمی شود و به نظر می رسد جلسه دوم نیز همانند جلسه قبل بی نتیجه خاتمه یابد.

سلهب با اشاره به رایزنیهای اخیر نمایندگان میشل عون و سعد الحریری، نیز اظهار داشت: این تماسها همچنان با جریانهای مختلف ادامه دارد، اما مذاکرات با جریان المستقبل وارد مرحله جدیدی شده است و ما منتظر پاسخ سعد الحریری درباره حمایت وی از نامزدی میشل عون هستیم و پس از آن تصمیم خود را اعلام خواهیم کرد.

وی همچنین تاکید کرد: جریان 8 مارس تاکنون درباره حمایت از نامزدی شخصیتی به جز میشل عون هیچ بحثی نداشته و در صورت عدم توافق درباره نامزدی وی این مسئله مطرح خواهد شد.

رسانه های لبنانی روز گذشته از دیدار "جبران باسیل" عضو ارشد جریان ملی آزاد (به ریاست عون) با سعد الحریری در راستای رسیدن به توافق درباره گزینه ریاست جمهوری خبر داده بودند.

کد N253548

وبگردی