آفتاب

معاون روحانی: به بودجه دولت آب بسته بودند/ به آمار گذشته کار نداریم و صفر کیلومتر هم نیستیم

معاون روحانی: به بودجه دولت آب بسته بودند/ به آمار گذشته کار نداریم و صفر کیلومتر هم نیستیم

تسنیم نوشت:

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه تاریخ در مورد عملکرد دولت تدبیر و امید داوری می‌کند، گفت: دولتمردان فعلی کاری با آمارهای گذشته ندارند، بلکه به آنچه که واقعیت دارد نگاه می‌کنند.

محمد باقر نوبخت دقایقی پیش در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، گفت: در حال حاضر مردم هزینه‌های گزافی را بابت درمان و بهداشت پرداخت می‌کنند که دولت تدبیر و امید تعهد می‌کند این میزان امسال به 10 درصد کاهش یابد.
او با اشاره به اینکه در گذشته 90 درصد هزینه‌های درمانی را مردم پرداخت می‌کردند و تنها 10 درصد باقیمانده از سوی دولت پرداخت می‌شد، گفت: این میزان امسال برعکس می‌شود، به طوریکه 90 درصد هزینه‌های درمان را دولت و 10 درصد باقیمانده را مردم پرداخت می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در مردادماه سال گذشته نرخ تورم 43 درصد بود، گفت: این میزان در اسفندماه 92 به 32.1 و در فروردین ماه امسال به 30 درصد کاهش پیدا کرد که انتظار می‌رود تا پایان امسال به زیر 25 درصد برسد.
نوبخت با بیان اینکه تمام سعی و تلاش دولت در مهار تورم است، گفت: امید می‌رود با همکاری مردم این امر محقق شود و به محرومان جامعه و مستضعفان کمک بیشتری شود.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در 35سال گذشته در قوای مختلف مجریه، مقننه و قضائیه تلاش‌هایی برای آبادانی کشور انجام شده است، گفت: تاریخ قضاوت خواهد کرد که کدام دولت چه میزان منابع در اختیار داشته و چه عملکردی از خود نشان داده است.
نوبخت با بیان اینکه تاریخ در مورد دولت تدبیر و امید نیز داوری می‌کند، گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید همه افراد در کار خود دارای تجربه و مهارت هستند و به نوعی باسابقه‌ترین افراد در دولت یازدهم جمع شده‌اند.

او با تاکید بر اینکه هیچ‌کدام از دولتمردان دولت تدبیر و امید به عنوان صفر کیلومتر و یا برای آزمون و خطا نیامده‌اند، گفت: در این دولت همه خدمتگزاران باسابقه کمر همت را بسته‌اند تا به مردم خدمت کنند.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر رسیدگی به مشکلات محرومان و مستضعفان تأکید داشته و دارند، گفت: از مردادماه سال گذشته تمام تلاش دولت در راستای تحقق این امر بوده است.
نوبخت با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاهش از گذشته معطوف به آینده است، گفت: دولتمردان فعلی کاری با آمارهای گذشته ندارند، بلکه به آنچه که واقعیت دارد نگاه می‌کنند.
او از وجود دو هزار و 906 طرح ناتمام در کشور خبر داد و گفت: در زمان تحویل دولت، منابع در اختیار 210 هزار میلیارد بود که در واقع به بخشی از آن آب بسته شده بود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت در ابتدای کار توانست بودجه 210 هزار میلیارد تومانی را با کمک مجلس به 150 هزار میلیارد تومان کاهش دهد، گفت: در نهایت نمایندگان مجلس 20 هزار میلیارد تومان را به عنوان درآمد و هزینه به این بودجه اضافه کردند.
نوبخت با اشاره به اینکه در سایه انضباط مالی پرونده این بودجه بدون کسری بسته شد، گفت: بودجه امسال نیز با تعهد دولت بدون حتی یک ریال کسری تخصیص و اجرا می‌شود.


23231

 

کد N252968

وبگردی