آفتاب

تشدید بحران انسانی در میان مسلمانان میانمار

تشدید بحران انسانی در میان مسلمانان میانمار

پس از خروج آخرین گروه ارائه دهنده کمک‌های بهداشتی از استان راخین در میانمار، بحران بهداشتی ساکنان مسلمان این ناحیه رو به فزونی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در ماه فوریه پس از اینکه یک گروه بهداشتی اعلام کرد که در جنوب میانمار افرادی را درمان کرده است که احتمالا قربانی خشونت بوده‌اند، دولت میانمار این گروه را که برای بیش از نیم میلیون مسلمان روهینجا کمک‌های بهداشتی فراهم می‌آورد، اخراج کرد.

سازمان ملل اعلام کرده است که در این حادثه حداقل 40 مسلمان توسط روستائیان بودایی کشته شده بودند.

هرچند دولت میانمار تعهد داده است که به سمن‌ها اجازه خواهد داد تا عملیات خود را پس از جشن سال نو بودایی‌ها از سربگیرند اما تاکنون تنها یک طرح پخش غذا به وضعیت عادی خود بازگشته است.

به گفته گروه‌های خارج حقوق بشر، تیم‌های بهداشتی دولت میانمار نیز به ندرت به نواحی تحت سکونت مسلمانان روهینجا سر می‌زنند.

در اردوگاه کین نی پین، حدود 4600 مسلمان تحت نظارت پلیس زندگی کرده و تحرکات آن‌ها نیز محدود است. دولت میانمار آن‌ها را مهاجران غیرقانونی بنگالی می‌خواند. گفته می‌شود که این مکان بیشتر به یک اردوگاه اسرا شبیه است.

آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها از دولت میانمار خواسته‌اند تا به گروه‌های کمک رسان اجازه فعالیت دوباره بدهند.

این در حالی است که یک سخنگوی دولت محلی راخین بحران بهداشتی در کمپ‌های مسلمان را تکذیب کرد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در سفر خود به مالزی گفته بود که اگر میانمار به سرکوب اقلیت مسلمان در این کشور ادامه دهد، راه به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام

کد N251238

وبگردی