آفتاب

سردار حجازی مطرح کرد: تأثیر دستور رهبری بر دقت‌افزایی موشک‌های بالستیک

سردار حجازی مطرح کرد: تأثیر دستور رهبری بر دقت‌افزایی موشک‌های بالستیک

معاون ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه "غرب در زمینه‌های علمی پیشرفت‌هایی داشته ولی در این زمینه به موفقیت و عزت نرسیده است"، اظهار کرد: باید برای پیشرفت علمی ما راهی مستقل را طرح‌ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار محمد حجازی در پنجمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه، با بیان اینکه "شعار امسال می‌تواند چراغ راه پیشرفت علمی کشور بویژه در حوزه پزشکی شود"، گفت: علم، ثروت‌آفرین است و اقتصاد کشور باید مبتنی بر علم باشد.

وی افزود: دانش، فرهنگ‌ساز است و امروزه به این دلیل که کشورهای غربی رشد علمی داشته‌اند، فرهنگ آنها هم در سراسر دنیا منتشر شده و مرجعیت پیدا کرده است. ما نیز اگر بخواهیم به لحاظ فرهنگی اثرگذار باشیم، باید با مدیریت جهادی و عزم ملی به سمت تولید دانش برویم.

معاون ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر جا پیشرفتی حاصل شده در پس آن عناصر بسیجی وجود داشته است، تصریح کرد: این یعنی روحیه بسیجی و جهادی منشأ تحولات زیادی است.

حجازی در ادامه با بیان اینکه "روند شکوفایی علم در کشور به سرعت در حال پیشرفت است و دستاوردهای بسیار عظیمی به همراه داشته است"، خاطرنشان کرد: این پیشرفت علمی کشور مرهون پرچمی است که رهبری در این کشور برافراشته است. مطالبه پیشرفت علمی از سوی رهبری موجب رشد علمی کشور شد.

وی افزود: در واقع برآورد رهبری از توان دانشمندان کشور درست بود زیرا ایشان به دانشمندان نیروهای مسلح دستور دقت‌افزایی در موشک‌ها را دادند اما برخی از همین دانشمندان مطرح کردند که دقت در موشک بالستیک خیلی مطرح نیست اما با همتی که صورت گرفت به دستاوردهای افتخارآمیزی در این زمینه دست یافتیم.

سردار حجازی اضافه کرد: همچنین رهبری پس از اینکه سامانه‌ای تحت فشارهای سیاسی به کشور ما فروخته نشد، دستور دادند که این سامانه در کشور تولید شود و امروز در این زمینه پیشرفت‌های بسیار بزرگی به دست آمده است.

معاون ستادکل نیروهای مسلح همچنین افزود: اگر اقدامات ما مبتنی بر توان داخلی باشد به پیشرفت‌های خوبی دست خواهیم یافت. پیشرفت درون‌زا با خودباوری به دست خواهد آمد. ما باید احساس کنیم که «ما می‌توانیم» که البته ما هنوز با این خودباوری هنوز فاصله داریم.

حجازی در پایان تاکید کرد: ما باید نگاه خود را بلند کنیم و حرکت دیگران را تکرار نکنیم. البته باید ببینیم رقبا کجا هستند اما بدانیم که راه آنها راه ما نیست بلکه راه ما بومی، ایرانی، مستقل و متناسب با شرایط است.

انتهای پیام

کد N250305

وبگردی