آفتاب

دیدار رهبر کره‌شمالی با مقام‌های ارشد نظامی

دیدار رهبر کره‌شمالی با مقام‌های ارشد نظامی

رهبر کره شمالی امروز (یکشنبه) در بحبوحه نگرانی جامعه جهانی از احتمال انجام یک آزمایش اتمی جدید، از تاسیسات نظامی و اشخاص برجسته ارتش و نیروهای مسلح این کشور دیدن کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، گزارش بازدید کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی از تاسیسات نظامی و دیدار با اشخاص برجسته ارتش و نیروهای مسلح یک روز پس از آن در خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد که باراک اباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، کره شمالی را یک کشور منزوی خواند و گفت: هرگونه آزمایش اتمی باعث انزوای بیشتر می‌شود.

کیم جونگ اون پس از یکسری بازدیدها برای نظارت بر مانورهای نظامی که چند روز قبل صورت گرفت، بر تداوم نشست‌هایی با کمیسیون مرکزی نظامی حزب حاکم کارگر این کشور تاکید کرد.

در نشستی که با این کمیسیون صورت گرفت، رهبر کره شمالی بر راه‌هایی به منظور پیروزی در مواجهه با آمریکا و همچنین موضوعات سازمان یافته تاکید کرد و تغییر بالقوه پرسنل نظامی را مطرح کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه گزارش داد، رهبر کره شمالی به سربازان این کشور هشدار داد و به آن‌ها گفت که آماده درگیری با آمریکا باشند. وی امروز (یکشنبه) نیز در مانورهای توپخانه‌ای دوربرد ارتش شرکت داشت که هدف آن اصابت به اهداف نزدیک مرزهای تنش‌زای دریای زرد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کیم جونگ اون در جریان این مانورها اعلام کرد که تمامی خمپاره‌ها به اهداف تعیین شده، اصابت کرده است.

اقدامات جنگ‌طلبانه و رزمایش‌های کره شمالی در حالی صورت می‌گیرد که جهان از نزدیک نظاره‌گر این اقدامات است و احتمال می‌دهد که این کشور آماده انجام یک آزمایش اتمی دیگر است.

انتهای پیام

کد N247607

وبگردی