آفتاب
آیت‌الله استادی:

تربیت شاگرد در عرصه علوم دینی از برترین برکات عالمان دین است

تربیت شاگرد در عرصه علوم دینی از برترین برکات عالمان دین است

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: آیت‌الله ملکوتی توانست شاگردان بسیاری را در حوزه‌های علمیه تربیت کرده و این مهم از برترین آثار و برکات عالمان دین است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: آیت‌الله ملکوتی توانست شاگردان بسیاری را در حوزه‌های علمیه تربیت کرده و این مهم از برترین آثار و برکات عالمان دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله رضا استادی در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله ملکوتی در مسجد اعظم قم، با تاکید بر حفظ یاد و خاطره علما و بزرگان دین گفت: باید یاد و خاطره علمایی همچون آیت‌الله ملکوتی را حفظ کنیم و تلاش‌های این چهره برجسته علمی را از یاد نبریم.

وی در خصوص شخصیت علمی و اخلاقی این عالم فقید گفت: آیت‌الله ملکوتی عالمی بزرگ بود که عمر شریف خود را در جهت مجاهدت‌های علمی و تدریس علوم دینی صرف کرد و از نظر پایبندی به فضائل اخلاقی نیز مورد توجه بود.

دبیر شورای علی حوزه‌های علمیه افزود: ایشان به حق یکی از بزرگان مکتب شیعه بود که هرگز در کسب علم و معرفت به حداقل‌ها اکتفا نکرد.

وی پیرامون ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله ملکوتی گفت: این عالم همواره شاگردان خود را به تحصیل علم و الگو گیری از بزرگان دین توصیه می‌کرد همچنین شخصیت ایشان منشاء آثار و برکات فراوانی بود که توانست شاگردان زیادی را تربیت کند و آثار گرانقدری از خود بر جای بگذارد.

استادی خاطرنشان کرد: طلاب علوم دینی و طلبه‌های جوان باید از چنین شخصیت علمی در مسیر آموختن علم و معرفت الگو بگیرند و زندگی ایشان را همچون عالمان دیگر سرلوحه خود قرار دهند.

این استاد حوزه درباره فعالیت‌های سیاسی و انقلابی آیت الله ملکوتی یادآور شد: ایشان در مبارزه با رژیم طاغوت نیز تلاش کرد و فعالیت‌های سیاسی و انقلابی وی منشاء اثر فراوانی بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله ملکوتی یار و یاور امام خمینی(ره) بود و خدمات ارزنده‌ای به انقلاب تقدیم کرد و در مسیر دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

استادی همچنین اظهار کرد: این عالم بزرگوار بیش از 14 سال در سنگر امامت نماز جمعه در تبریز از انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل(ره) به دفاع پرداخت و همواره در راهنمایی و هدایت مردم در مسیر حق تلاش می‌کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که «رهبر معظم انقلاب ارادت ویژه و خاصی به این عالم ربانی داشتند» گفت: ایشان هیچ گاه دست از تلاش علمی برنداشت و در شهرهای مشهد، قم، نجف و تبریز همواره به کسب علم می‌پرداخت.

انتهای پیام

کد N247168

وبگردی