آفتاب

توافق گروه هفت برای اعمال تحریم‌های "هدفمند" علیه روسیه

توافق گروه هفت برای اعمال تحریم‌های "هدفمند" علیه روسیه

آمریکا و سایر کشورهای عضو گروه هفت توافق کردند تا تحریم‌های اقتصادی بیشتری علیه روسیه در واکنش به تحرکات نظامی مسکو علیه کی‌یف اعمال کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاخ سفید در بیانیه‌ مشترکی که جمعه شب منتشر کرد، آورده است که کشورهای عضو گروه هفت (G7) اعلام کرده‌اند که "تحریم‌های هدفمندی" اعمال خواهند کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که گروه هفت همچنین تحریم‌های گسترده‌تری را علیه بخش‌های اقتصادی روسیه درنظر خواهد گرفت؛ با این حال این اقدام به تحرکات بیشتر و خصمانه روسیه علیه اوکراین مشروط شده است.

کاخ سفید اعلام کرد که این تحریم‌ها تا اوایل روز دوشنبه وضع خواهد شد. این اظهارات در حالی مطرح شده است که مقام‌های ارشد اوکراین نسبت به حمله قریب‌الوقوع روسیه ابراز نگرانی کرده‌اند و مسکو نیز می‌گوید که جدایی طلبان حامی روسیه تا زمانی که فعالان کنترل سایت‌های کلیدی در کی‌یف را رها نکنند، این افراد سلاح‌های خود را در شهرهای شرقی اوکراین زمین نمی‌گذارند. کشورهای گروه هفت اعلام کردند که در راستای اعمال تحریم‌های هدفمند حرکت خواهند کرد چرا که اجرای طرح‌های امنیتی برای اوکراین در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ماه آتی ضرورت دارد. انتظار می‌رود که این تحریم‌ها اقشار ثروتمند روسیه را که ارتباط نزدیکی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دارند، هدف قرار دهد.

یک مقام عالی رتبه دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که هر کشور عضو گروه هفت تحریم‌های مختص به خود را وضع خواهد کرد. با این حال این تحریم‌ها هماهنگ بوده و لزوما همانند نخواهد بود.

بیانیه کاخ سفید ساعاتی پس از آن منتشر شد که اوباما در یک کنفرانس خبری از رهبران اروپا درخواست کرد تا به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه متعهد باشند.

انتهای پیام

کد N245558

وبگردی