آفتاب
فانی تاکید کرد

آمادگی آموزش و پرورش برای مشارکت در تحقق سیاست‌های کلی سلامت

آمادگی آموزش و پرورش برای مشارکت در تحقق سیاست‌های کلی سلامت

وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از مقام معظم رهبری برای ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از آمادگی کامل وزارت آموزش و پرورش برای مشارکت در تحقق بندهایی از این سیاست‌ها خبر داد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند نقش کلیدی در فرهنگ سازی و ارتقای سلامت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اصغر فانی در همایش هفته سلامت با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر مسئولیت تعلیم، تربیت، و سلامت 12.5 میلیون دانش آموز را بر عهده دارد اظهار کرد: این دانش آموزان صاحب خانواده و اولیا هستند در و اقع اولیای این دانش آموزان نیز از مخاطبان ما بوده و در قالب انجمن‌های اولیا و مربیان با آنها درارتباط هستیم. در واقع می‌توان گفت قریب به 40 میلیون ایرانی در ارتباط با آموزش و پرورش هستند به همین خاطر است که در دنیا گفته می‌شود آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از مقام معظم رهبری برای ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از آمادگی کامل وزارت آموزش و پرورش برای مشارکت در تحقق بندهایی از این سیاست‌ها خبر داد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند نقش کلیدی در فرهنگ سازی و ارتقای سلامت داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مسئولیت پذیری، افزایش آگاهی، اجرای برنامه‌های موجود با در نظر گرفتن اولویت پیشگیری بر درمان، توانمندی و مشارکت فعال فرد در ارتقای سلامت با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و تحت نظارت وزارت بهداشت از جمله مواردی هستند که باید به آنها توجه جدی نشان داد.

فانی با اشاره به نگاه ویژه رئیس جمهور به موضوع سلامت و تاکید فراوان بر ضرورت توجه به بهداشت، پیشگیری از بیماریها و ارتقای عادلانه سلامت گفت: سلامت به عنوان یک حق و ارزش فردی و اجتماعی نزد همه مکتب‌ها از ابتدایی ترین و مهم ترین حقوق بشر تلقی شده و جزئی از اهداف اجتماعی همه دولت‌هاست به همین خاطر همه کشورها در راستای ارتقای سلامت به تمامی اقشار جامعه توجه می‌کنند که در این میان دانش آموزان از جایگاه‌ ویژه‌ای برخوردار هستند و در انتقال ارزش‌ها و مفاهیم اخلاقی و رفتاری در جامعه نقش خطیری بر عهده دارند.

ادامه دارد

کد N245318

وبگردی