آفتاب
رئیس کل دادگستری فارس:

مسئولان قضایی، مرتکبین هر جرمی را روانه زندان نکنند

مسئولان قضایی، مرتکبین هر جرمی را روانه زندان نکنند

رئیس کل دادگستری فارس ضمن قدردانی از خیّرین ستاد مردمی دیه این استان، گفت: سال گذشته با همراهی و کمک خیرین، تعداد 653 زندانی جرایم غیرعمد، از زندان رها شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

رئیس کل دادگستری فارس ضمن قدردانی از خیّرین ستاد مردمی دیه این استان، گفت: سال گذشته با همراهی و کمک خیرین، تعداد 653 زندانی جرایم غیرعمد، از زندان رها شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، ذبیح‌الله خدائیان در مراسم قدردانی از خیرین ستاد مردمی دیه فارس، گفت: آزاد شدن یک زندانی برابر با رفع مشکل یک خانواده و آزاد شدن 653 نفر یعنی رها ساختن همین تعداد خانواده از مشکلات عدیده اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی.

وی اضافه کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که با آزادسازی این تعداد زندانی جرائم غیرعمد تعدادی از نیروهای فعال و مولد جامعه که در زندان‌ها به سر می‌برند ضمن بازگشت به آغوش خانواده‌های خود به رونق و گردش چرخه اقتصادی کمک می‌کنند.

رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر این‌که «باید با عزم جدی از ظرفیت‌های امسال استفاده کرده و مدیریتی را اعمال کنیم که همانند مدیریت در زمان جبهه و جنگ در کارها و برنامه‌های سازنده از یکدیگر سبقت بگیریم» گفت: با رهنمود مقام معظم رهبری در سال جاری، نقشه راه برای ما مشخص شده و باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت‎های مردمی زمینه آزادی مددجویان بیشتری را فراهم کنیم.

وی گفت: افتخار ما این است که شیعه و پیرو اهل بیت (ع) هستیم و وظیفه ما الگو گرفتن از روش و شیوه آن بزرگوار است، وقتی به زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) نگاه می‌کنیم می‌بینیم آن حضرت در کمک به فقرا و مساکین پیش قدم بودند و حتی غذایی را که برای افطار خود و خانواده مهیا کرده بودند در حالی که آن را نیاز داشتند به مسکین، فقیر و اسیر می‌دادند.

رئیس شورای قضایی استان فارس ادامه داد: اگر ما کاری را برای رضای خدا انجام دهیم با خدای خود معامله کرده و این عمل با هیچ اجر و پاداش مادی قابل جبران نیست چرا که اجر و پاداش آن عمل خیر نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی همچنین خطاب به خیّرین این عرصه نیز گفت: کمک شما خیّرین نیکوکار نقش مؤثری در گسترش فرهنگ ایثار و انفاق در جامعه دارد.

خدائیان با اشاره به رهنمودهای ریاست قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری خاطرنشان کرد: با اعمال سیاست ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر حبس‌زدایی و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، تلاش مجموعه قضایی استان در سال جاری این است که آمار جمعیت کیفری زندان‌ها را کاهش دهیم.

رئیس کل دادگستری همچنین گفت: تلاش مجموعه قضایی نیز باید در جهت کاهش احکام حبس باشد، به گونه‌ای که مجازات حبس را برای جرایم خاص در نظر بگیریم، زیرا زندان جای افرادی است که آزادی را از جامعه سلب و زندگی را برای مردم به زندان بدل می‌کنند.

خدائیان افزود: باید بین همکاران قضایی ما فرهنگ سازی شود که مرتکبین هر جرمی را روانه زندان نکنند و با گسترش فرهنگ صلح و سازش و توجه به آموزه‌های دینی، زمینه صلح و سازش در سطح جامعه فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تأکید مجدد بر اعمال سیاست‏‌های کلی قوه قضائیه گفت: سیاست ما در استان فارس کاهش آمار زندانیان است و به جای ساخت زندان جدید باید به دنبال این باشیم که مدرسه، مسجد، دانشگاه و فرهنگ سراها را افزایش دهیم.

مدیرکل زندان‏‌های فارس نیز از مساعدت اعضای هیأت امنا و هیأت مدیره ستاد دیه و خیّرین استان قدردانی کرد.

موسی احمدی گفت: ستاد دیه استان فارس در جذب اعتبارات، آزادی زندانیان و تعامل با خیرین از ستادهای دیه برتر کشور است و این موفقیت‏‌ها مرهون حمایت‏‌های حکیمانه رئیس کل دادگستری و مجموعه قضایی استان و تلاش‎های خالصانه اعضا و کمک‎های خیرخواهانه خیرین است.

در این مراسم از اعضای هیات مدیره و هیات امنای ستاد دیه فارس و 11 خیری که زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کرده بودند، قدردانی شد.

انتهای پیام

کد N244130

وبگردی